Du er her

Olajens - nytt norsk jeansmerke

Olajens er et nytt norsk jeansmerke for kvinner, designet av Siv Gunhild Waldeland.
Av Ove Hansrud
Publisert 24.10.2018 09:43

Hun etablerte merket med det originale navnet i 2017, produserer i Tyrkia og samarbeider med Elisabeth Kørner Bartnes, som står for salget. Den første kolleksjonen har vært ute i utvalgte butikker siden august i år, blant dem Ferner Jacobsen, Nadine og Follestad.

Fra ridetøy til jeans

Designer og innehaver av varemerket, Siv Gunhild Waldeland, har tidligere vært landslagsrytter i 15 år og kledd opp proffryttere i over 20 land med kvalitetstøy hun selv har designet. Fokusproduktet ble ridebukser, kjent for sin gode kvalitet og flotte passformer.

Etter å ha representert Norge i mange år med det norske flagget på brystet, ønsket hun å bygge opp et norsk varemerke. Olabukser måtte det bli, og Olajens var et faktum.

Tre F-er

- Olajens jeans er bygd opp rundt tre nøkkelelementer, de tre F-er:   Fabric, Fit & Finish. Vi elsker å kle opp damer i flatterende jeans med optimale passformer, og tilpasser våre jeans modeller etter det norske markedet. Dette representerer våre produkter, og vi legger vekt på  komfort og trygghet for våre kunder. Vårt mål er å kunne tilby flest mulig kvinner en fantastisk buksemodell som hun blir glad i, sier Waldeland.

Fem modeller

De fem jeansmodellene i den første kolleksjonen har fått navn etter fantastiske norske damer: Ruth, Suzanne, Therese, Rebekka & Becky. Prisen ut av butikk ligger mellom 1600 og 2000 kroner.

 

 

Nøkkelord