Olymp topper skjortetest

Den tyske skjorteprodusenten Olymp scoret best i en undersøkelse det tyske bladet TextilWirtschaft gjorde blant 159 innkjøpsansvarlige i det tysktalende marked i februar/mars i år.

Publisert

Innkjøperne måtte svare på 22 punkter for å sammenligne deres oppfatning av skjortemerkene.

Kvalitet, dybde og bredde i sortimentet, merkets image og oppfølging av trender, merkelojalitet, image, inntjeningspotensial, leverandørens service og kundeoppfølging, leveringsdyktighet, NOS-lager og supplering var noen av de viktigste punktene i undersøkelsen. Og Olymp hadde toppscoore på 18 av 22 punkter.

Agent for Olymp i Norge, Flemming Lund, er naturlig nok meget godt fornøyd med resultatet av undersøkelsen i Textilwirtschaft:

- Ved siden av bukser er skjorter den produktgruppen som har best inntjening i det tyske markedet. Derfor er dette en utrolig viktig produktgruppe. Dette er også godt sammenlignbart med vårt marked, sier han.

- En viktig grunn til at Olymp gikk til topps er at de er den produsenten av strykefrie skjorter som setter størst krav til strykefrihet og kvalitet i både stoff og søm. Det store sortimentet på NOS-programmet (never out of stock) er også en god grunn til at butikkene klare å tjene gode penger på OLYMP-skjorter. En kombinasjon av helårs-sortimentet, sesong NOS og sesong forhåndskjøp gjør det enklere hele tiden å ha et up-to-date utvalg uten å binde for mye i ukurant varelager. Utvalget av fasonger og tilskudd av topp trendy stoffer gjør også at OLYMP tilegner seg nye kundegrupper hver sesong. Det vises blant annet i all time high omsetning i 2016 på 250,4 millioner euro og en god utvikling i 2017, sier Flemming Lund.

Disse 31 skjortemerkene var med i undersøkelsen:

Boss, Brax, Camel active, Casamoda, Colours & Sons, Eterna, Eton, Fil noir, Fynch-Hatton, Gant, Hatico, Haupt, Hugo, Jacques Britt, Marc O’Polo, Marvelis, Napapijri, Olymp, Polo Ralph Lauren, Profuomo, Pure, Q1, Redmond, S.Oliver, Seidensticker, Signum, Stenströms, Tom Tailor, Tommy Hilfiger, Van Laack og Venti.

Powered by Labrador CMS