Du er her

Oslo Design Fair åpner for publikum

Oslo Design Fair arrangeres 29. august til 1. september. For første gang blir messen åpen for publikum den siste messedagen, 1. september.
Av Redaksjonen
Publisert 16.04.2018 09:15

- For første gang i messens historie åpner vi dørene for publikum denne høsten. Lørdag 1. september kan alle design- og interiørinteresserte besøke hall C og glassgaten, hvor blant annet det norske bidraget til årets møbelmesse i Milano, utstillingen Norwegian Presence, vises for første gang i Norge.

– Folk handler mer og mer på nett, men nå kan alle design- og interiørinteresserte komme på messen og se og kjenne på produktene før de kommer i butikk. De får møte produsentene, oppleve inspirerende utstillinger og tendensområder, og får i tillegg tilgang til foredragene som finner sted på lørdagen, sier leder for messen,  Cathrine Eriksson i en pressemelding.

Messen reklamerer med flere nye, tunge utstillernavn. møbelprodusentene &tradition, Fredericia og HAY, by Lassen og Normann Copenhagen er blant de nye utstillerne

– Vi har jobbet målrettet med å bygge opp messen som landets fremste innenfor design og interiør, og vi er utrolig glade over at så mange tunge, profilerte møbelprodusenter ser på Oslo Design Fair som en spennende arena å vise seg frem på, sier Grete Sivertsen, kreativ leder for messen.

Arrangørene byr også på et innholdsrikt faglig program med foredragsholdere fra design- og interiørbransjen fra både inn- og utland. Programmet er knyttet til temaet for messen, Moment. På engelsk betyr moment et øyeblikk i tid – på norsk, et viktig øyeblikk. Temaet reflekterer en samtid hvor hurtig teknologisk utvikling og en oppvoksende global og sosial generasjon tvinger oss til å tenke over hvordan vi vil leve livene våre. Hvordan balanserer vi trangen til individualitet med behovet for fellesskap? Hva betyr raske samfunnsendringer for design og interiør, og hva vil forbrukerne ha? Dette er noen av aspektene som skal utforskes gjennom både faglig program og utstillinger på høstmessen.