Foto: Pernille Sandberg

OSLO RUNWAY blir FUSHION

OSLO RUNWAY går sammen med Collective Oslo Fashion Art Festival og lanserer FUSHION – en tre dagers festival, fra 28. til 30. august

Publisert

OSLO RUNWAY har gjennom 7 sesonger opplevd en enorm vekst og interesse fra presse, influencere og forbrukere, både nasjonalt og internasjonalt. Arenaen er i dag den største visningsplattformen i Norge for norsk mote. Siden august 2018 har eierne hatt fokus på å videreutvikle en visningsplattform som er fremtidsrettet, mest mulig verdiskapende for den norske motenæringen, samt å nå frem til forbruker i større grad.

Collective Oslo Fashion Art Festival er en banebrytende arena og et viktig arrangement for kunst i Norge. Festivalen hadde i fjor over 23 000 besøkende og en digital rekkevidde på 7 millioner mennesker.

Dagens forbruker kommuniserer og engasjerer gjennom mote og kunst, livsstil og musikk. Disse grenene forenes nå i FUSHION, en tre dagers festival som finner sted 28. til 30. august i Oslo. FUSHION ønsker å kaste lys over de nye dialogene mellom designere og kunstnere som danner de nye grensene for motekunst i dag. Deres kompromissløse syn og nyvunnet frihet ligger i hjertet av hva FUSHION handler om. Presse og forbruker inviteres til ulike aktiviteter, hvor målet er å engasjere, inspirere, utfordre og motivere.

- Siden oppstarten av Collective Oslo Fashion Art Festival (tidligere Uncontaminated) i 2015 har vi forsket og provosert i krysningspunktet mellom mote og kunst. Nå starter vi et samarbeid med OSLO RUNWAY og bringer med det to sterke plattformer sammen. Vi gleder oss til veien videre som et samlingspunkt for innovasjon og vekst, sier Hilde Pettersen Relijn, gründer av Collective.

FUSHION vil fortsette å være en sentral visningsarena for norske designere, men i tillegg vil denne arenaen også inneholde spennende foredrag, eventer og ulike aktiviteter omkring i Oslo.

- OSLO RUNWAY er veldig glad for samarbeidet med Collective, som er så utrolig sterke i den arenaen som de har skapt. Jeg er ikke i tvil om at dette vil samle bransjen ytterligere og at denne festivalen vil føre til vekst for alle, avslutter Ditte Kristensen, grunnlegger av OSLO RUNWAY.

1. august slippes første del av programmet og billetter legges for salg.(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS