workshop-1.jpg

Oslo skal bli en god motearena!

Med bedre samarbeid og nytenkning kan Oslo bli en attraktiv motearena. Dette var utgangspunkt for en workshop for bransjefolk fredag.

Publisert

Deltakerne jobbet i grupper for å finne god eløsninger. Fra høyre Geir Nordli, Esmod,Gisle Mardal, NFI, Elin Høyholm, Cathrine Hammel, Pål Vasbotten og Kristina Hjelde.

Bedre samarbeid. Bedre utnyttelse av ressursene. En klar profil og identitet. Nye og utradisjonelle løsninger samtidig som gamle metoder og konflikter glemmes.

Dette er grunnlaget for å gjøre Oslo til en attraktiv motearena, hevder Gisle Mardal i Norwegian Fashion Institute.

Fredag hadde han samlet et knippe av representanter fra ulike deler av norsk motebransje for å finne ut hva som kan og må gjøres for å nå dette målet.

- Hvis vi klarer å legge bak oss mye av det vi har gjort til nå, ta vare på det beste og deretter tenke nytt og utradisjonelt og jobbe tett sammen, kan vi klare å gjøre Oslo til en god motearena.

Det er fullt mulig. Å få Oslo til å bli en suksessrik innkjøps- og messearena vil bidra til å nå våre viktigste mål: å få norsk mote til å bli en anerkjent merkevare og posisjonere oss sterkere både i Norge og utlandet, sa Gisle Mardal under workshopen som ble arrangert i Innovasjon Norges lokaler.

Anna Kruse ( ved enden av bordet) ledet workshopen.

Anna Kruse var leder og inspirator for en gruppe som representerte de fleste grupper innenfor motebransjen: Oslo Fashion Week og Norsk Moteforum, de store konsernene, koreografer, stylister, designere, merkevarer, agenter, PR, utdanning og sport.

- Forestill dere at dere befinner dere i 2015, og at dere har klart å få Oslo Motearena til å bli en dundrende suksess. Kikk dere tilbake og finn ut hva dere gjorde riktig; hvorfor det ble slik en stormende suksess.

Hvilke problemer dere møtte underveis og hvordan dere løste dem. Hva som var de bærende prinsippene bak suksessen, hvilke vanskelige punkter som måtte overvinnes i starten og hvordan dere løste dette.

Deltakerne snakket, tenkte både høyt og lavt, drodlet, diskuterte og fabulerte. Resultatene var naturlig nok sprikende etter den første økten, men Gisle Mardal og hans medarbeidere fikk et godt grunnlag å jobbe videre med på det som kan bli en god motearena – og en virkelig og ikke bare tenkt suksess i 2015.

Powered by Labrador CMS