EuroShop_10.jpg

Over 100 000 til EuroShop

Over 100 000 besøkende vil møte rundt 2 000 utstillere fra hele verden på EuroShop i Dussseldorf fra 26. februar til 2.mars neste år.

Publisert

Rundt 2000 utstillere og over 100 000 besøkende ventes til EuroShop

EuroShop arrangeres hvert tredje år. Det er verdens viktigste messe for butikkutstyr og –inventar, utstilling og profilering, datautstyr og sikkerhetsløsninger for varehandelen.

Det som begynte med 331 utstillere i 1966 vokste til 1895 utstillere fra 48 land med mer enn 100.000 kvadratmeter utstillingsareal på den siste messen i 2008. Om lag 105 000 besøkende fra alle fem kontinenter reiste til Rhinen i 2008. Tallene for den kommende messen tyder på at det både blir flere utstillere og besøkende enn sist.

Mange utstillere tilpasser bevisst sine nye produkter og lanseringer til EuroShop.

Fire områder

For å gjøre det enklere for de besøkende er EuroShop blitt delt inn i fire selvstendige områder siden 2002: EuroConcept, EuroSales, EuroCIS og EuroExpo. EuroConcept har shopfitting, belysningsteknologi, gulv, arkitektur og butikkdesign, samt kjøleutstyr og kjøleenheter.

EuroSales er den sektoren som presenterer alle fasetter av visuell markedsføring, salgsfremming og POS markedsføring, mens innovativ IT- og sikkerhetsteknologi er presentert i EuroCIS området. EuroExpo inneholder utstillingsstander, design og eventer.

Designer Village

EuroShop 2011 har mange spesielle presentasjoner. EuroShop Designer Village, for eksempel, tilbyr muligheten til å samle inn et vell av design-ideer for fremtidige butikker, fra arkitektkontorer og designstudioer, og for å samle informasjon om nye trender.

På POPAI Village, representerer europeiske og internasjonale POPAI (Point of Purchase Advertising International) medlemsvirksomheter sammen hele bredden av POP markedsføring.

Kongresser og prisutdelinger som EuroShop Retail Design Conference, den internasjonale EuroShop POP Konferansen eller Retail Technology Award understreker statusen til EuroShop som en ledende global messe.

Videre har messebesøkende mulighet til å delta gratis på et tospråklige forum (tysk-engelsk) som EuroShop Arkitektur & Design Forum, POPAI Forum og EuroCIS Forum, under hele messen.

Bærekraft og miljø

I 2011 vier EuroShop en egen plattform til temaet bærekraft for første gang. The Special Show vil bli realisert i samarbeid med EHI Retail Institute.

Med dette griper EuroShop en viktig utvikling i detaljhandelen - interessen i emner knyttet til bærekraftighet er enorm. Energieffektive løsninger, spesielt på belysning og oppvarming, blir viet stor oppmerksomhet.

"ECO Park Forum" byr på bakgrunnsinformasjon og aktuelle diskusjoner om temaene bærekraftig bygging og innredning.

Powered by Labrador CMS