Du er her

Overtar Newhouse i Norge

Magne Lien Agenturer har tatt over det svenske merket Newhouse i Norge.
Av Ove Hansrud
Publisert 03.08.2018 09:15

Newhouse er et tradisjonsrikt svensk merke som står for høy kvalitet og «slow fashion».

Ut fra utvalgte materialer, nøye gjennomtenkte detaljer og filosofien om en klassisk garderobe for alle anledninger skapes Newhouses kolleksjoner. Hele tiden på jakt etter det ekte, feminine, naturlige og tidløse.  Og merkets mål og ambisjon er vakkert formulert:

«Vår ambition är att skapa älsklingsplagg som varar länge och blir vackrare med åren.” 

Stammen i varemerket er og blir ikoniske plagg, som trenchcoaten, chinosen, frakken og klubblazeren. Det lånes gjerne fra herregarderoben, men tilsettes femininitet i form av fargevalg, lette stoffer og mønstre. Plaggene skal kunne brukes sesong etter sesong og kombineres i mange variasjoner. Her skal det velges stil fremfor kortsiktige trender.

Newhouse har lange tradisjoner, helt tilbake til 1940-tallet da Jarl Haller kjøpte Lenbergs skjortfabrik i Borås. Newhouse heter innledningsvis Newhause, men får snart britisk stavning og blir kjøpt av Jarl Haller AB i 1992. I dag har Newhouse 14 egne butikker i Sverige, selges hos et hundretalls butikker i Norden og har egen webshop.

Magne Lien fortsetter også med sine to andre merker, More & More og Rinascemento i sitt showrom i Norwegian Fashion Center.

Nøkkelord