Du er her

Rask vekst for MISSMAYA

Ritu Eskeland har hatt stor suksess med sitt nye merke MISSMAYA. Etter bare vel ett års levetid er merket svært populært hos stadig flere forhandlere og i egen nettbutikk.
Av Ove Hansrud
Publisert 03.10.2017 09:15

God passform, sterke farger og lekne prints kjennetegner Ritu Eskelands design. Foto: Helene Remøy

Ritu har sin designutdannelse fra Esmod. Etter 15 år som designer for det familieeide merket Dia Dia, ville hun gjøre noe helt annet. – Dia Dia er et merke rettet mot voksne kvinner. Nå ville jeg skape et merke for yngre kvinner. Derfor er det ekstra morsomt at MISSMAYA treffer en bred målgruppe, fra de helt unge til godt voksne. Mamma kan bruke klærne også, sier hun.

- Alt jeg designer er plagg jeg elsker å bruke selv. Jeg er svært nøye med å velge materialer av beste kvalitet. Målet er alltid å lage feminine, elegante hverdagsklær med en ekstra touch, med litt tøff styling, med sterke farger og lekne prints. Men det aller viktigste er riktig passform – å treffe med passformen, slik at den som tar på seg plagget føler at «nå føler jeg meg vel».

Hun lanserte merket for bare vel ett år siden, og fikk umiddelbar respons.- Alt skjedde veldig raskt, vi fikk enormt positiv respons. Kjolemodellen «Aisha» ble et skikkelig gjennombrudd, noe «alle» ville ha, og noe som har bidratt til å gjøre merket raskt kjent, sier hun.

Hun driver virksomheten sammen med broren, Vikram Gupta. Med i teamet er også selger Maria Fritzøe Pettersen. Engrosalget har utgangspunkt i showrom sammen med Dia Dia i Norwegian Fashion Center og merket selges også i egen nettbutikk.

– Markedsføring på sosiale medier har vært svært viktig for oss. Forhandlerne følger oss på Instagram, mens forbrukerrettet markedsføring fungerer best på Facebook, forteller hun.