Du er her

Revolver bringer Skandinavia til Pitti Uomo

På neste utgave av Pitti Uomo i Firenze, 12.-15. juni, vil Revolver Copenhagen Int. Fashion Trade Show presentere “Scandinavian Manifesto”, et nytt område med etablerte og nye skandinaviske merker.
Av Ove Hansrud
Publisert 05.04.2018 11:13

 “Scandinavian Manifesto” vil presentere 15 skandinaviske herremerker og utvalgte ikoner fra skandinavisk møbeldesign, kunst og mat.

- Det ligger i Pitti Uomos DNA å finne fram til dagens mest interessante land for mote, sier Lapo Cianchi, Director of Communications and Special Projects for Pitti Immagine, og fortsetter: - Det kuraterte utvalget fra Revolver, en av de mest interessante motearenaene I Europa, består av unge designere av herreklær side om side med etablerte merker. Hver og en av dem viser sine egne, individuelle sider, men sammen uttrykker de essensen av skandinavisk design og livsstil. Vi er godt fornøyd med partnerskapet med Revolver, som gjør oss mer attraktive og interessante.

Målet er å presentere motemerker I en skandinavisk kontekst slik at tilskuere, innkjøpere og presse til fulle forstår hvordan skandinavisk livsstil og kultur påvirker og støtter opp om den lokale herremoten.

Christian Maibom, grunnlegger og kreativ direktør for Revolver sier: - Vi er superfornøyd med at Pitti Uomo har valgt oss til å utvikle dette prosjektet sammen med dem. Pitti Uomo er verdens ledende herremoteplattform, og vi tror at dette prosjektet er en unik mulighet for våre merker å vise det beste av hva skandinavisk herremote kan tilby.

Samarbeidet mellom Pitti Uomo og Revolver er planlagt å vare minst tre sesonger.

Den endelige listen over merker som skal delta blir offentliggjort i løpet av en måned.

Nøkkelord