Du er her

Rossignol X Wallpaper* med capsule-kolleksjon

Hvordan kan ski- og bymote mikses på en bedre måte? Dette var utgangspunktet for skimerket Rossignols nye samarbeidskolleksjon med Wallpaper*, et britisk magasin kjent for sin urbane stil.
Av Redaksjonen
Publisert 02.12.2018 15:57



Drinker, dj og god stemning under lanseringen av samarbeidskolleksjonen mellom Wallpaper* og Rossignol.

Tekst og foto: Julie Opsvik

Lanseringsfesten fant sted i Rossignols ett år gamle flaggskipsbutikk på Aker Brygge i Oslo en regntung kveld i november. Inne i lokalet tydet derimot alt på at det var snø i sikte. Et mønster av snøkrystaller pryder de fem jakkene fra capsule-kolleksjonen som henger på søyler midt i rommet. Ved nærmere ettertanke og en ekstra titt, ser man at det er logoen til Wallpaper*, og ikke en snøkrystall, som er basen i mønsteret - smart! Kolleksjonen har utover dette flere klare referanser til begge de ikoniske merkevarene. Rossignols velkjente dobbeltstripe er beholdt på ermene til jakkene, mens det nok er Wallpaper*s mer trendbaserte stil som har tilført den lekne miksen av pastellfarger.


Skisport i møte med bylivet er målet bak capsule-kolleksjonen til Rossignol og Wallpaper*.

Det er begge merkevarenes DNA samlet i en liten capsule-kolleksjon, forteller Vibeke Eilevstjønn som er Spalt PRs pressekontakt og ansvarlig for kveldens event. Hun viser oss de ulike jakkene for kolleksjonen.

Her har vi tre jakker for herre og to jakker for dame, men herreparkasen er jo en unisex, forteller hun mens hun tar fram parkasen, som vi alle er enige om like gjerne kunne vært en kåpe for dame. Hun åpner jakken, og på innsiden blir vi møtt av den store snøkrystallen igjen, altså Wallpaper*s logo. Også gensere inngår i kolleksjonen, og det hele virker veldig gjennomtenkt og som en god blanding mellom sporty skiklær og avslappet gatemote.

Nye kundegrupper gjennom samarbeid

Med på eventet er også Alessandro Locatelli som er CEO for Rossignol Apparel. Han kan fortelle meg at det har vært en travel høst hvor de holder på å åpne en rekke butikker, blant annet i Lyon, Paris og nå Aspen om ti dager.

Det kommer til å bli veldig innholdsrikt og spennende! Vi er veldig fornøyde og gjør det i det hele tatt ganske bra for tiden.

Hvorfor samarbeid med akkurat Wallpaper*?

Vi har blitt et mer synlig brand som folk legger merke til, og merkevarer kommer nå til oss med ønske å lage samarbeidskolleksjoner. Vi synes at Wallpaper* var en bra aktør for å nå noe nytt og annerledes. Det kan åpne opp for en annen målgruppe og gjøre at andre kunder kan bli kjent med oss, kolleksjonene våre og planene våre.


Jakker for herre og dame og gensere med logoen til Wallpaper* utgjør kjernen av capsule-kolleksjonen.

Vi er fremdeles et sportsmerke, vi har drevet med dette i over hundre år, så det er kjernen av merket. Men jeg tror at vi sakte, men sikkert, og på en kreativ måte, beveger oss ned fra fjellet og inn i byene. «Sport fueling fashion» og det som inngår i denne retningen. Det er det vi jobber med, forteller Alessandro Locatelli. Vibeke Eilevstjønn fra Spalt PR underbygger dette poenget:

Dette er en tendens man ser blant mange brands nå, at de inngår samarbeid og at det blir en måte å få skimoten fra fjellet og ned til gatene, bringe de litt nærmere sammen. Norge er jo et typisk allværsjakke-land, om man kan si det, så det er kanskje ikke det vanskeligste markedet å gjøre slike samarbeid på, sier hun og ler, men vi blir enige om at det nok er større skiller rundt jakkebruken i andre land. Hvor en boblejakke kanskje i større grad kun er forbundet med ski og fjell, mens kåpen er til bruk i byen. Så får vi se hvordan dette samarbeidet kan være med å påvirke denne trenden. I butikken på Aker Brygge denne kvelden var det i alle fall, med unntak av de to inviterte atletene, skiskyter Emil Hegle Svendsen og alpinist Nina Løseth, nok flest mote- og bypersonligheter tilstede. Og det er jo i seg selv en god start for å nå målet om å knytte skisporene tettere sammen med bykjernen.


Rossignol åpnet i fjor sin første flaggskipsbutikk på Aker Brygge i Oslo.