RTL investerer mer i Miinto

Miinto fortsetter veksten og leverer det beste resultatet på fire år. Et av Europas største mediekonsern, RTL, investerer samtidig flere midler i virksomheten.

Publisert

Investeringen kommer på bakgrunn av deres sterke tro på Miintos konsept og vekstpotensial, heter det i en pressemelding fra Miinto.

Miinto opplever fortsatt vekst på tvers av markedene, hvor klessalget i 2015 steg med 13 prosent sammenlignet med 2014, og antall ordre levert til butikkene steg til over 550.00 ordrer mot 489.000 i 2014. Det betyr at året ender med et positivt EBITDA-resultat, og en bunnlinje etter skatt på -2,2 mill. DKK. En forbedring i forhold til 2014 hvor bunnlinjen var -10,6 mill. DKK, og fra 2013 hvor bunnlinjen var -30,6 mill. DKK.

Den positive utviklingen i resultatet skjer på tross av store investeringer og valutakurssvingninger på den norske og svenske kronen.

Årsregnskapet for 2015 er også et resultat av en strategi selskapet igangsatte i 2013. Etter flere år med hurtig ekspansjon besluttet eierkretsen å bevise at konseptet bak Miinto er bæredyktig uten å være avhengig av ekstern kapital. Arbeidet innebar store reduseringer av omkostninger ved å stenge markeder som ikke var profitable. Virksomheten har samtidig foretatt massive investeringer i marketing og IT, en beslutning som Miinto nå begynner å se resultatet av.

Powered by Labrador CMS