Du er her

Søs Jensen satser på Marchmann

- Vi satser i et tøft marked med mange dyktige konkurrenter, men vi har et førsteklasses produkt, lang erfaring og høy kompetanse på vanntette klær og et produksjons- og logistikksystem som gir oss mange fordeler.
Av Ove Hansrud
Publisert 11.08.2015 10:15

Det sier Jørgen Emil Marchmann Jensen, mannen bak Søs Jensens nye herresatsing Marchmann.

Han er sønn av Søs Jensens opphavskvinne Grete Marchmann Jensen og har bokstavelig talt vokst opp i og med regntøy. - Jeg har vel drømt om å utvikle vanntett yttertøy for menn i lang tid, selv om jeg ikke har jobbet full tid i selskapet. Nå er det en realitet, sier han. - Med den kompetansen vi har, og med de produksjonskontaktene og de logistikksystemene vi har utviklet har vi selvsagt en god ballast når vi nå lanserer Marchmann. Men det er en helt ny kundegruppe i et tøft og annerledes marked enn på dametøy, og vi har mange meget dyktige konkurrenter, sier han.

Marchmann Jensen understreker at det ikke dreier seg om regntøy, men om vind- og vanntett yttertøy som kan brukes i all slags vær. - Vi henvender oss til den litt bohemeaktge mannen som er en kul skikkelse i sitt miljø. Menn som har et bevisst forhold til klær, og til kvalitet og funksjonalitet. Vi har både tre lags høst- og vinterjakker og sommerjakker. Plagg som kan brukes uansett vær, men som passer ekstra godt i forhold som jeg har vokst opp med i Bergen: Sola skinner da du går ut, og et øyeblikk etter kommer det et regnskyll...  Med de tekniske kvalitetene og de egenskapene som ligger i Marchmann-kolleksjonen kan du godt ta på deg jakken i når du går ut i finvær, slik at du slipper å bekymre deg når det plutselig høljer ned, sier han.

Marchmann ligger i en medium pluss prisklasse og Marchmann Jensen har skaffet seg noen gode referansekunder som han har å bygge videre på når han nå satser for fullt med å selge kolleksjonen. Forrige uke stilte Marchmann og Søs Jensen ut på CIFF i København og denne uken er de på plass på showrommet i Norsk Moteforum.