- ledelig at nordmenn vil ha alternatiover til strikkelua, sier Finn Bursche
Sixpence er en klar vinner
"Pork pie" velges av stadig flere

Stadig flere vil toppe antrekket

Trendene er med oss – det er morsomt å selge hodeplagg om dagen, konstaterer Finn Bursche i MJM Hats.

Publisert

- Det er gledelig at stadig flere nordmenn oppdager at det finnes andre hodeplagg enn topplua, sier Bursche. Stadig flere, både menn og kvinner, ønsker bokstavelig talt å toppe antrekket med et kledelig hodeplagg, både hatter og luer. I herremoten står sixpencen som en klar vinner, og får stadig flere supportere. Men stadig flere bruker hatt. De eldre går mot det mer klassiske, med bred brem, eller modeller à la Indiana Jones. Mens de yngre brukerne velger de smalere bremmene. De modigste går for de minste, med oppbrettet brem, såkalte pork pies, sier Finn Bursche.

Hottest blant damene akkurat nå er en forholdvis bred, nedbrettet brem, med opptrykket, rund pull.

I tillegg til hodeplagg har MJM et stort utvalg av hansker, og skjerf med emballasje i samme mønster som innholdet.

Salget i Norge går svært bra. Bursche får stadig flere kunder. Derfor satser han for fullt og ønsker å ansette to nye selgere i Norge, en for herre- og en for damesegmentet.

Powered by Labrador CMS