Skisse av Start up-loungen på neste Euroshop. (Illustrasjon: Euroshop)

Start up-lounge på Euro-shop

EuroShop-messen i Düsseldorf lanserer for første gang en egen Startup-Lounge i 2020.

Publisert

Det gir norske gründerbedrifter i retailbransjen en mulighet til å presentere seg og sitt produkt på en av bransjens viktigste møteplasser.

EuroShop er verdens største og viktigste messe for retailbransjen. Over 2 360 utstillere og 113 000 besøkende, alle med tilknytning til bransjen, fant veien til Düsseldorf forrige gang messen gikk av stabelen i 2017. Når messen finner sted neste gang i 2020 mellom 16. og 20. februar er det med en ny Startup-Lounge i Retail Technology-hallen inkludert.

Bakgrunnen for satsingen er at arrangøren Messe Düsseldorf ønsker å gjøre det enklere for startup-bedrifter innen retailteknologi å vise frem sine løsninger og innovasjoner på messen. For en rimelig pris kan nystartede bedrifter booke en stand på enten 6 eller 9 m2 i denne loungen.

Kriterier for å delta

For å kunne delta må en bedrift oppfylle følgende kriterier:

Den kan ikke være eldre enn 10 år

Den kan ikke ha flere enn 100 ansatte

Den kan ikke ha en omsetning på mer enn 3 millioner EUR

Prisen for en stand på 6 kvadratmeter er 3 000 EUR, mens det koster 4 000 EUR for en på 9 kvadratmeter. I begge tilfeller inkluderer prisen blant annet en bakvegg med bedriftens logo, tre utstillerpass, en låsbar disk, en stol, elektrisk uttak, WiFi og presentasjon av bedriften på Startup-scenen.

– Startup-Lounge på EuroShop er det ideelle springbrettet til verden for norske gründerbedrifter med tilknytning til retailsektoren. Den gir disse en unik mulighet til å nå ut til viktige markeder samt få et innblikk i de nyeste bransjetrendene, sier norsk representant for Messe Düsseldorf, Susanne Hawkins fra Norsk-Tysk Handelskammer.

Powered by Labrador CMS