Tekstilforum 3/2016

NYTT NUMMER: Her finner du trendene for vår og sommer 2017, du møter Ilse Jacobsen, og du kan lese om Casa Blanca i Kongsvinger, som ligger på topp tretti-lista over butikker med best resultater blant klesforretninger i hele Norge.

Publisert

LEDER
Du må lage setningene selv
«Det angis en retning, men det er til slutt mye opp til deg selv hvordan du tolker retningene for å skape den stilen som passer dine kunder og din målgruppe.»

Les lederartikkelen her

PEJ TREND VÅR/SOMMER 2017:
Rom for det gode liv
Våren og sommeren 2017 fokuserer på det «gode liv». Et liv som på grunn av 17 forskjellige livsfaser byr på ulike behov og utfordringer. Som derfor også krever produktløsninger som kan hjelpe til med å skape nettopp det gode liv.

BARNEMOTE:
Dette er morgendagens kunder
Pej gruppens nye trendbok pej kids omfatter alle livsstilsbransjer som driver med konsept- produkt- eller serviceutvikling rettet mot barn og barnefamilier. Her får du innblikk i tre forskjellige aldersgrupper med tilhørende trendtemaer for perioden 2016 til 2019.

TREND
Håndverk, kunst og teknologi
Christine Foden, trendforecaster i d-cipher, London, tar oss med på en fremtidsreise hvor vi opplever hvordan det tradisjonelle håndverket og måten vi skaper ting på, påvirkes og forandres av teknologi og vitenskap.

BUTIKKDRIFT
Mote er også showbiz!
Showbiz og motebransjen er på sett og vis samme «sirkuset». Det handler om å være kreativ, og det skjer nye ting i høyt tempo hele tiden. Du må være på hugget og brette opp ermene, jobbe mye og våge å ta noen sjanser. Begge deler gir et kick!
Det sier Pia Lena Nyhus, daglig leder for Casa Blanca i Kongsvinger.

COPENHAGEN FASHION SUMMIT
Kan fashion og filantropi gå hånd i hånd?
Rundt 1.300 gjester fra 52 land deltok i Copenhagen Fashion Summit i København 12. mai. Kan fashion og filantropi nødvendigvis være hverandres modsetninger. Og kan den bæredyktige delen av motebransjen få forbrukerne til å bruke kredittkortet som stemmeseddel for et bedre miljø når de kjøper klær? Dette var noen av mange temaer som ble belyst.

IWTO-KONGRESSEN
Ullverden elsker norsk «Athleisure»
«Dette er jo en sak for Monocle!» Tidligere global kreativ direktør for Nike og den 85. ullkongressens hovedtaler Phil Dickinson slår ut med armene og mener Aclimas ull-bh er den beste nyheten han har hørt på lenge. Selv er han blitt kontaktet av David Beckhams folk for å utvikle en ny sportskolleksjon, og har ulne tanker i hodet.

LEVERANDØR
Pelle Lønn ny sjef for JBS Dovre
– Det er kult å jobbe med et gammelt, norsk varemerke som Dovre, selv om det har danske eiere i dag. Det er et merke med tradisjoner og en god historie bak. I tillegg har vi en rekke solide merker, sier JBS Dovres nye sjef i Norge, Pelle Lønn.

BRANSJEPROFILEN: lse Jacobsen
Alltid plass til noe nytt i Ilses univers
«Alt henger sammen med alt», sa Gro Harlem Brundtland. Utsagnet passer utmerket på Ilse Jacobsen. Gründeren, designeren, forretningskvinnen og fødselshjelperen for mange unge designere har skapt et livsstilsunivers som kjennetegnes ved at «alt henger sammen med alt». Og universet vokser stadig.

BRANSJENYTT

  • Diana Obst til Close to my heart og The8th
  • Mer sko og tilbehør på Panorama
  • Revolver og White Milano samarbeider
  • OSLO RUNWAY i Sentralen i august
  • Moteuka: Effektiv handel og hyggelig stemning
  • Ny sjef i Voice: - Skal være en pilar i norsk motebransje
  • Høyer flytter til Nydalen og åpner ny butikk i Tromsø

LEVERANDØRINDEKS
Klikk her for nettversjon

Bestill abonnement

Last ned hele bladet eller enkeltsider

Powered by Labrador CMS