Vekst for Lindex

Lindex rapporterer om vekst og resultatforbedring i alle markeder i tredje kvartal.

Publisert

Lindex' driftsresultat for tredje kvartal 2019 økte med 12,5 millioner svenske kroner og utgjorde 123,2 millioner svenske kroner (110,7 millioner svenske kroner). Dette representerer en betydelig salgsvekst, og den sterke resultatforbedringen skjer delvis på grunn av minskede prisnedsettelser, skriver selskapet i en pressemelding.

Positiv overgang

Susanne Ehnbåge (Foto: Lindex)

– Vi har hatt en positiv overgang til høstsesongen med et inspirerende og velbalansert sortiment som er verdsatt av kundene våre. Vi har økt gjennomsnittskjøpet og selger færre produkter til nedsatte priser. Vi fortsetter å ha gode resultater med økt salgsvekst i alle Lindex’ markeder, både i butikkene våre og på nett, sier konsernsjef Susanne Ehnbåge.

Lindex økte salget i svenske kroner i tredje kvartal med 3,0 prosent og med 2,6 prosent i lokal valuta. Den sterke salgsutviklingen på nett fortsatte med en økning på 24,4 prosent for det aktuelle kvartalet.

Store planer og ambisjoner

Moteselskapet åpner nye butikker i nye markeder og fortsetter den digitale utvidelsen, både gjennom egen e-handel og gjennom samarbeid med partnere. Lindex står overfor en spennende tid med store planer for den fremtidige veksten, som inkluderer å lansere selskapet i et av verdens største markeder.
– Vi har store ambisjoner for fremtidig vekst og kommer til å fokusere både på å utvikle vår nåværende virksomhet og benytte oss av nye muligheter. Kina er for eksempel et veldig spennende marked der vi ser et enormt potensial og planlegger å lansere Lindex på nett, sier Susanne Ehnbåge.

Powered by Labrador CMS