fashionforward-publikum.jpg

Vellykket bransjedag

Fashion Forward gav fulle lokaler og fornøyde deltakere. Gisle Mardal i NFI håper på flere slike arrangementer

Publisert

I går ble Fashion Forward arrangert for første gang - et kunnskapsseminar som gav faglig påfyll, inspirasjon og gode muligheter til å slå av en prat med kolleger i bransjen. Arrangørene var Norwegian Fashion Institute (NFI) og fashionFokus

Ikke siste gangen

Gisle Mardal i NFI var stolt over å kunne ønske så mange deltakere velkommen da han åpnet seminaret.

– NFI og fashionFokus har hatt et godt samarbeid over flere år, og jeg håper dette arrangementet er noe vi kan videreutvikle sammen, sa han.

Stort besøk

Og det ble en variert og lærerik dag for deltakerne:

Hedda Høiness fra Sukker Design snakket om hvordan man skal møte dagens forbrukere; De er mer bevisst på hva de vil ha, og de begynner å forbruke mindre - Hvordan møter vi det?

David Hellqvist i Dazed Digital (bildet) snakket om motemediebransen, og hvordan det som skjer på internett blir stadig viktigere. Hvordan skal nett- og papirmediet utfylle hverandre? Og hva er det som skiller motebloggerne fra motejournalistene?

Stefan Siegel fortalte hvordan han har utviklet nettportalen og designer-basen Not Just A Labell, som gir unge designere et unikt utstillingsvindu – uten å måtte reise verden rundt.

Matt Hiscock, grunnleggeren til asos.com, fortalte hvordan TV-serien Friends ga ideen til å selge klær ”as seen on screen” - og hvordan de har vokst i flere land.

Mie Albæk Nielsen og Caroline Hansen i designbyrået Femmes Regionales viste hvordan de har hjulpet ulike merkevarer til å finne sin unike identitet.

Og til slutt holdt den suksessrike danske designeren Henrik Vibskov (bildet) et innlegg med uten å vise et eneste klesplagg. Installasjoner og eksperimentering med interiør, gjenstander og ikke minst med situasjoner - er noe av det som gir designeren inspirasjon til sine kleskolleksjoner.

Powered by Labrador CMS