Du er her

Ventus Fashion satser

Nina Riise-Hansen er ansatt som KAM i Ventus Fashion. Hun kommer fra salgsstilling hos Portland AS hvor hun har hatt ansvaret for Ilse Jacobsen i Norge.
Av Ove Hansrud
Publisert 16.10.2018 09:15

Hun skal jobbe på tvers av alle merker i Ventus Fashion, sammen med Cathrine Krog, som har vært tilknyttet Ventus Fashion AS siden sommeren 2017.

Eier Hanne Stabell går tilbake til sin opprinnelige jobb i PR-operatørene, men skal jobbe back office og ha oppfølgingsansvar for noen faste kunder.  Hun er godt fornøyd med den nye modellen i selskapet:

- Jeg er svært trygg på at Nina og Cathrine kommer til å ivareta og følge opp selskapets kunder på beste mulige måte, sier hun.

- Vi i Ventus Fashion har fokus på kvalitet og konsepter hos alle merker vi jobber med, og forsøker så langt det er mulig å sikre at leveranser kommer til avtalte tider, i de kvaliteter som har blitt presentert våre kunder under innsalget. Vi tilrettelegger for våre kunder slik at de enkelt kan hente bilder og relevant informaasjon om merket de fører fra oss, og lover raske tilbakemeldinger når vi får henvendelser.

Med Nina på laget vil vi få kapasitet til å satse enda mer offensivt på å bedre distribusjonen i hele landet.

Til tross for nokså tøffe tider generelt i tekstilbransjen, ligger vi an til nok en omsetningsøkning i 2018. Det betyr at vi har gode merker, og jobber med flinke forhandler, sier Hanne Stabell.

Treffer bredt

Ventus Fashion har en bred og godt sammensatt merkeportefølje som utfyller hverandre og som gjør at de kan gå ut bredt, til mange ulike butikkonsepter, både klesbutikker og livsstilsbutikker.

Med klesmerkene Sinequanone, Bellaballou, Catwalk Junkie og Kultivate.


Lavender & Lillie er nytt merke hos Ventus Fashion

Nytt livsstilsmerke

Nylig signerte de en avtale om å representere det forholdsvis ferske engelske merket Lavender & Lillie.

L & L er et nytt konsept med sterkt fokus på design og innpakning av produkter til hjemmet og personlig pleie. Produktene har et uttrykk og kvaliteter som bidrar til å løfte inntrykket av interiøret i ethvert hjem, enten stilen er moderne eller tradisjonell.

I sortimentet finnes det nå diffusere (duftpinner), duftlys med meget lang brennetid, kroppskrem, håndkrem, såpebarer og dusj/ håndsåpe. Alle produkter er basert på ingredienser av høy kvalitet. Særlig porselenskrukkene og lokkene til diffusere og duftlys fremheves:  Porselenet er malt med nydelige motiver og liljen på de gull – eller sølvfargede lokkene er håndlaget. Tanken er at disse skal være samleobjekter og bli en del av interiøret.

De komplekse duftene er utviklet i samarbeid med parfymehus, med ulike planter og blomster som hovedingredienser.

Lavender & Lillie tilbyr totalt fire duftserier, alle inspirert og tematisert rundt minner fra reiser i ulike verdensdeler og byer.

- Med dette merket ønsker vi å kunne tilby «noe mer» til flere av våre eksisterende kunder, og vil selvsagt også utvide porteføljen til å omfatte flere livsstilsbutikker. Flere av de andre merkene i vår portefølje egner seg godt også utenom rene klesbutikker, sier Hanne Stabell.

 

Nøkkelord