Du er her

- Like viktig å få varene ut av butikk som å selge dem inn

- Det er like viktig å hjelpe til med å få produktene ut av butikkens om å selge dem inn, sier country manager i Welcome agenturer, Charlotte Robbestad.
Av Ove Hansrud
Publisert 12.07.2019 09:15

Welcome er et svensk agentur som startet sin virksomhet i Norge for to år siden. I dag består teamet i showrommet i Hegdehaugsveien 24 av Charlotte Robbestad og selgerne Rebecka Andersson og Louise Onsøien.

- Vi ønsker å fremstå som totalleverandør med både klær, sko og accessoirer. Og vi er opptatt av å jobbe tett med kundene, i langsiktige relasjoner. Med å bistå for å få varene ut av butikk, med markedsføring, vøre rådgivere og problemløsere og finne gode løsninger for begge parter om noe ikke fungerer som det skal. PR og oppmerksomhet rundt merkene, både i presse og sosiale medier er viktig. Her har vi et godt samarbeid med This is PR.

Bred merkemiks

De har en bred merkemiks, med Fila som det ledende merket. Fila har hatt en enorm vekst i Norge de siste årene, både når det gjelder klær og sko. Det er ett av de kjente merkene som har fått en ny vår, med raffinert streetlook og kolleksjoner som treffer bredt.

Skomerket Buffalo, som hadde sin storhetstid på 90-tallet, er tilbake med spennende kolleksjoner, både med platåsåler, mer klassisk look og mange sneakersmodeller.

Smykkemerket Stine A Jewellery fungerer også bra.

- Et nytt og spennende merke for oss er Svea, som vi har overtatt etter Stay Hungry. Svea er mest kjent for sine ytterjakker, men relanserte merket for ett år siden og har stor bredde i en spennende kolleksjon.

- Vi har også Komona, med klokker og briller. Det ble startet av to snowbardkjørere i 2009 og har hatt en fin utvikling som fashionbrand. De to gründerne er nøye med å presisere at Komona er et fashionbrand, ikke et klokkemerke.

 I tillegg har vi Keds, et legendarisk skomerke som ble etablert i 1916, og som ble godt kjent da mange stjerner, blant annet Yoko Ono stadig ble sett med Keds på føttene.