Dale investerer i nytt utstyr og ansetter flere for å øke kapasiteten.

Vil gjør Dale og Rossignol til verdens største

Oppkjøpsfondet Altor, som eier Rossignol og Dale of Norway, satser to milliarder kroner på å gjøre de to merkene til verdens største vintersportsmerker, ifølge Dagens Næringsliv.

Publisert

Dette får en rekke positive ringvirkninger for Dale of Norway. Organisasjonen på Dalekvam er giret opp for vekst etter at Rossignol kjøpte bedriften og bestemte at Dale skal produsere deler av Rossignols kleskolleksjon. Altors Kina-satsing gjør at satsingen akselerer.

Key Account Manager i Dale, Tor Svarva, gleder seg over eiernes satsing og slår fast at det har stor betydning for selskapet: - Vi er godt i gang med å investere i nye maskiner og rekruttere nye medarbeidere for produksjonen for Rossignol, og Altors planer for det asiatiske markedet vil bidra til å akselerere utviklingen. Og ikke minst viktig, det øker optimismen og entusiasmen i organisasjonen. Det vekker oppsikt og er svært gledelig at vi kan øke produksjonen i Norge, sier han.

Rent salgsmessig regner han med at Alltors Asia-satsing vil få stor betydning. I dag har Dale en sterk posisjon i det amerikanske markedet, mens Rossignol er sterke i Asia, noe begge kan utnytte til fordel for hverandre. Den ekstra satsingen i Asia vil kunne få stor betydning for begge merkene.

Powered by Labrador CMS