Zalando fortsetter å øke

Zalando økte omsetningen og fikk flere kunder i første kvartal i år.

Publisert

Zalandos omsetrning første kvartal 2018 ble 1.196 millioner euro, mot 980 millioner i samme periode i fjor. En økning på 22 prosent.

Zalando SE fortsatte å kapre markedsandeler i første kvartal av 2018, med en sterk omsetningsvekst på 22 prosent til 1.196 millioner Euro. Selskapet oppnådde en justert EBIT på 0,4 millioner, og endte break even. Men ledelsen bekrefter sitt mål for året med omsetningsvekst på 20-25 prosent og en justert EBIT på mellom 220 og 270 millioner Euro.

- Norden fortsetter å være ett av de viktigste markedene for Zalando. Igjen opplever vi sterk vekst i regionen, og vi fortsetter å vokse raskere enn markedet. I likhet med andre markeder har både antall aktive kunder og ordrefrekvens økt i første kvartal i 2018. Vi fortsetter mot vårt ambisiøse, men realistiske mål om å nå en omsetning på 1 milliard euro i løpet av de neste årene. Vi fortsetter å investere i kundeservice og bekvemmelighet, men også i lokale og nye merker. Vi har nettopp lagt til merker som Libertine-Libertine, Soft Gallery, Peak Performance og Han Kjobenhavn, som en ytterligere forbedring av shopping-opplevelsen for våre nordiske kunder, sier Kenneth Melchior, Norden-sjef i Zalando. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS