Du er her

Zalando med sterk vekst og ny tjeneste

Zalandos halvårstall viser pen vekst og grei driftsmargin. Nå lanseres en premium medlemstjeneste: Zet.
Av Redaksjonen
Publisert 24.07.2017 09:15

Zalando har presentert sitt foreløpige halvårsresultat som viser en omsetning på mellom 2.071-2089 millioner euro, en vekst på 21-22 prosent fra tilsvarende periode i fjor. Zalando forventer et driftsresultat på drøyt 100 millioner euro, noe som tilsvarer en driftsmargin på ca 5 prosent.

Zalando har også lansert sitt nye medlemsprogram Zalando Zet som gir kundene fordeler som raskere levering, personlig moterådgivning og tidligere tilgang på salgsvarer.

David Schröder, senior vice-president of convenience hos Zalando, sa:

– Zalando Zet er neste trinn i vår strategi for å tilby en enda mer friksjonsfri shoppingopplevelse, skreddersydd for mote.

I første omgang vil utvalgte kunder i Berlin, Leipzig, Frankfurt og Hannover teste tjenesten gratis i tre måneder. Deretter er prisen 19 euro pr måned. Det er ikke sagt noe om når tjenesten bli allment tilgjengelig i flere land.

Partnerskap

– I løpet av de første seks månedene har vi levert et sterkt resultat og utvidet våre nordiske partnerskap. Disse partnerskapene svarer på konkrete måter å fremme Zalando sin plattformstrategi innen ulike områder – fra logistikk og retur, til et trendy utvalg og samarbeid med vertikaler i distribusjonskjeden. Lanseringen av return-on-demand piloten, "Zalando henter" i Stockholm tidligere i vår, partnerskap med Bestseller på "Zalando Fulfillment Solutions" samt inkluderingen av merkevaren, Weekday til vårt sortiment er alle høydepunkter fra første halvår, sier Kenneth Melchior.

Han fortsetter:

– Vi er glade for å se en stadig voksende forbrukerbase i Norden. For å kunne få ytterligere innpass i markedet, er det viktig å tilby et relevant, trendy utvalg og samtidig øke servicenivået. Ved å legge til lokale merkevarer som Weekday i vårt sortiment og sette bekvemmelighet først, ved å etablere et nordisk varelager i Brunna, Stockholm, vil vi sikre at vi imøtekommer de økende kravene til våre norske kunder.

 

Nøkkelord