Du er her

ZOEY etablert i eget selskap

Trine Vinther, som lanserte merket Zoey for tre år siden sammen med NÜ AS, har nå etablert merket i eget selskap.
Av Redaksjonen
Publisert 27.05.2019 09:15

Trine Vinther eier en tredjedel av det nystiftede ZOEY ApS, mens NÜ A/S eier resten.

- Det har hele tiden vært planen at ZOEY skulle leve sitt eget liv, og nå er det blitt ordnet formelt. Vi kom ut i en forrykende fart på CIFF i august 2016 og har siden kunnet konstatere at det er et solid grunnlag for det vi kan med ZOEY – både i Danmark og på eksportmarkedere, sier Trine Vinther.

- Vi har hatt NÜ i ryggen i den krevende oppstarteb, og for en liten gründervirksomhet har det hatt stor betydning. Vi leier fortsatt i lokalene til NÜ, hvor vi har fått et lekkert showrom og fine logistikk- og adminisrasjonsfaciliteter, og vi fortsetter det gode samarbeidet med vår medeier, sier Trine Vinther.

ZOEY’s konsept er å selge smart mote til kvinner i størrelse 38-56.
- ”Fashion has no size” er den overskriften vi markedsfører oss under. Det betyr i realiteten at også kvinner med kurver kan passe ZOEY, fordi klærne er slik konstruert at det kler kvinner med former. Vi følger trenden som et hvilket som helst annet high street-merke, og de looks, farger og detaljer, som er i tiden, finnes i våre kolleksjoner på samme måte som hos alle andre kommersielle motemerker,  fastslår Trine Vinther, som selv designer klærne.

ZOEY leverer totlkolleksjoner som også inneholder accessories og yttertøy.

ZOEY er i Danmark, Norge, Sverige og Finland samt i Tyskland, Holland, Belgien og Polen.

Hjemmemarkedet Danmark er det største markedet med 150 forhandlere, men også internasjonalt selger ZOEY godt. Blant storkundene er ELLOS, Zalando, Nanna XL, Otto Versand og Stylepit. (Pressemelding)

 

 

 

Nøkkelord