København-messene inngår samarbeid

Motemessene i København innleder et strategisk samarbeid for å sikre fortsatt vekst i skandinavisk moteindustri.

Publisert

Motemessene CPH Vision, Terminal 2, CIFF og Gallery lanserer nå sammen webplattformen MyFashionWeek. Dette er en reiseportal som tilbyr skreddersydde løsninger og ferdige servicepakker til alle i bransjen som besøker Copenhagen Fashion Week. Pakken inkluderer gratis adgang til alle messene. Målet er at tjenesten MyFashionWeek skal redusere utgiftene til de besøkende med opp til 30-50 prosent ved å tilby de beste løsningen for transport og opphold. Messearrangørene sponser dessuten adgangsbilletter til alle brukere som benytter MyFashionWeek til å booke hotell eller reise.

- Vi igangsatte dette initiativet fordi vi trenger mindre snakk og mer handling. I stedet for å gå og vente på konsekvensene av den økonomiske krisen bestemte vi oss for å imøtegå de finansielle utfordrignene. Det var veldig motiverende at ideen fikk så massiv støtte fra de andre messene. MyFashionWeek vil ikke bare gavne moteindustrien, men hele København, sier Peter Fenger Selchau, direktør for CPH Vision og Terminal 2.

- Vi er glade for at vi i samarbeid med CPH Vision, Terminal-2 og Gallery kan tilby innkjøpere og andre en samlet serviceportal for en god moteopplevelse i København, sier Bolette Hvalsøe Olesen, salgs- og markedsføringssjef i CIFF.

MyFashionWeek har også støtte fra Dansk Detail. – Vi synes det er viktig at de mange innkjøperne kommer til København og bruker de mange mulighetene for inspirasjon og innkjøp, slik at forbrukerne kan oppleve butikker med nyheter innen sko, klær og tilbehør, sier Jens Birkeholm, direktør for Dansk Detail.

Powered by Labrador CMS