Varehandelsledelse for studenter og praktikere
Varehandelsledelse er en ny fagbok med praktisk tilnærming som passer godt for både studenter og praktikere med noen års fartstid i varehandelen.
Boken er skrevet av Jan Ivar Fredriksen og utgis av Fagbokforlaget. Fredriksen er tilknyttet Institutt for Markedsføring på BI hvor han jobber med forskning, kursutvikling og undervisning
Fredriksen tar utgangspunkt i anerkjent teori og nyere forskning, men med en praktisk tilnærming. Han utnytter sin egen kjøpmannsbakgrunn og sin lange erfaring som pedagog for å gjøre stoffet lett tilgjengelig og gjenkjennelig for praktikere.
Det legges stor vekt på å ivareta tverrfagligheten i faget. Han bruker mange eksempler i både markedsføring, økonomi og ledelse fra ulike bransjer og suksessrike aktører i varehandelen.
Derfor passer boken bra for praktikere som vil bygge på sin teoretiske base og for studenter.
Boken blir pensum i varehandelsstudiet på BI og flere andre høyskoler.