Gutta leser dameblader

Ifølge mannfolkbladene er guttas interesser konsentrert om damer, fotball, bil og action. Tja, er nå det så sikkert? En undersøkelse fra Synovate viser nemlig at norske menn leser mer dameblader enn mannfolkblader.

Publisert

Kvinneblader og ukeblader har 907 000 mannlige lesere, mens FHM, Mann og Vi Menn til sammen leses av 675 000 menn. Hjemmet topper statistikken med 192 000 mannlige lesere, fulgt av Norsk Ukeblad med 129 000 og Familien med 110 000.

Det siste tiåret har et titalls norske blader som har satset på tradisjonelt mannfolkstoff, gått inn. Tallene fra Synovate antyder at menn har større interesse av å lese om familieliv, foreldrerollen, følelsesliv og samliv enn man har trodd.

Det burde også være noe å tenke over for herreklærbransjen. Kanskje skulle man være mer fokusert på dame- og familiebladene i annonseringen? Ikke bare har damene svært mye å si når det gjelder partnerens påkledning, han orienterer seg kanskje også selv i ”hennes” blader? (Kilde: Dagsavisen)

Powered by Labrador CMS