Rolig start i København
Det ble en rolig start for mange utstillere da moteuken i København startet torsdag. Etter brukbar trafikk på formiddagen stilnet det betenkelig etter lunsj. Mange innkjøpere er fortsatt i feriemodus og er ikke helt fortrolig med at messen er flyttet en uke fram.
God trafikk hos Line of Oslo
Fortsatt fullt kjør med salg i butikkene og strålende augustvær i den danske hovedstaden bidro til at mange tydeligvis har problemer med å slippe fra og utsetter innkjøpene til helgen.
Chill Norway fortsetter den gode utviklingen
Et tjuetall norske utstillere og en lang rekke norske agenter er som vanlig på plass i København. De rapporterte om varierende trafikk den første messedagen. Mest trøkk var det rundt standene til Line of Oslo, Chill Norway, Epilogue og Ti-Mo på CPH Vision i Øksnehallen. De hadde meget god trafikk den første messedagen.
Moods går mot ny omsetningsrekord.
Fortsatt oppI Terminal 2 var det god stemning hos Moods of Norway. Her skjer det fortsatt svært mye. Pilene peker fortsatt oppover og det går mot ny omsetningsrekrod på rundt 300 millioner for 2011 – en økning på rundt 100 millioner i forhold til i fjor.
I Bella Center startet formiddagen bra med god trafikk, men det stilnet av mot slutten av dagen.
Syversen hadde stand med egen catwalk og fire visninger daglig.
Tøff satsingSyversen AS trår til med en tøff satsing. 200 kvadratmeter stand hvor alle hovedmerkene profileres på hver sin måte i spesielle miljøer og en egen catwalk med fire visninger daglig.
Hanne Synnøve Koløy med barnemerket Mole møtte stor interesse på CIFF KIDS. God start
Designer Hanne Synnøve Koløy fra Kopervik debuterte med sin barnekolleksjon i februar og har fått en meget god start. Hun solgte inn til 35 norske og to svenske butikker i løpet av kort tid. På sin stand på CIFF KIDS fikk den nye kolleksjonen stor oppmerksomhet. Potensielle kunder fra Skandinavia, Japan, Tyskland og Frankrike var innom den første dagen.
Niels Bruun i Bruun & Stengade er fornøyd med utviklingen i Norge. Dobler i Norge
De norske agentene som betjener sine kunder på standene til sine merker var godt fornøyd. En av dem er Martin Kjellman, som har fått en god start med det danske herremerket Bruun & Stengade. Niels Bruun kan fornøyd slå fast at salget i Norge er fordoblet det siste året. Bruun & Stengade har fra før hatt bukser, skjorter, gensere og piqueter og utvider med shorts i neste vår- og sommerkolleksjon.