oslo-mote.jpg

Stemningen stiger i Moteuka

Økende trafikk. Positive meldinger fra mange leverandører og god stemning i showrommene. Innkjøpere som holder seg til sine faste leverandører uten å bruke særlig tid på å kikke på nye merker. Dette er situasjonen når Moteuka nærmer seg slutten.

Publisert

Kundene er målrettede og går for de merkene de kjenner fra før, sier Marius og Henrik Trent

Den forsiktigheten som preget mange innkjøpere i starten av uka er fortsatt til stede hos en del, og gir seg først og fremst utslag i mer målrettede og planlagte innkjøp hos faste leverandører.

Stor trafikk hos Ball Group

- Svært positivt. Mange innkjøpere setter større ordre enn før, men de holder seg til de merkene de vet går bra i butikk og er ikke særlig interessert i å se på nye merker, lyder tilbakemeldingene fra mange leverandører. Blant dem Ball Group, Soya Concept, Cream, Trent Invest, Selected Brands og leietakerne i Oslo Motesenter.

Silikonklokker er hot, sier Lotte Osen.

Hotte silikonklokker

En av de mindre leverandørene som er meget godt fornøyd med Moteuka er Lotte Osen. - Jeg har hatt kjemperespons på smykke- og klokkemerket Parsero. Jeg overtok merket i februar og fikk 70 nye kunder på forrige messe. Hittil denne uka har jeg ytterligere 50 nye kunder. Det er spesielt klokker i silikon som er hot akkurat nå, sier hun.

Svenska Moderådets trendseminarer var godt besøkt.

Trend og ettermiddagskos

Både utstillere og besøkende på Norsk Moteforum er fornøyd med rammen rundt Moteuka. Svenska Moderådets trendseminarer onsdag og torsdag var godt besøkt og folk koste seg med mat, musikk og underholdning utover ettermiddagene.

OFW etter planen

Prosjektleder Annikken Vear i Oslo Fashion Week er også fornøyd: - De to åpningsshowene tirsdag kveld fungerte bra og visningene onsdag og torsdag har gått som planlagt, med velfylte tilskuerbenker og god stemning, sier hun.

Powered by Labrador CMS