Delte butikken, doblet omsetningen

Etter tolv år med klesbutikken Pepper, delte Vegard Moberg Nilsen butikklokalet i Nygårdsgaten i to og åpnet butikken Acne med egen inngang vegg i vegg. Litt over to år senere er omsetningen doblet, men gulvarealet til de to butikkene er det samme som før, skriver bt.no.

Publisert

- 2007 var det siste året vi kun hadde Pepper. Da hadde vi en omsetning på 4,6 millioner kroner. I fjor var omsetningen til de to butikkene 8,9 millioner kroner, sier Nilsen til Bergens Tidende/bt.no.

Acne åpnet under finanskrisen og det var store investeringer knyttet til byggingen av butikken.

- Det var et løft som var tøft, og det var stress da det sto på, men vi visste det ville gå bra. Nå ser vi resultatene, sier Nilsen som regner med et overskudd på 700.000 kroner fra de to butikkene i 2010.

Det gode resultatet gjør det mulig å realisere planen om å åpne nok en butikk i den samme gaten. Oppussingen begynte i sommer, åpningen er satt til august.

- Det er en butikk vi har planlagt lenge. Den vil ha en litt eldre kundegruppe. Vi har hele tiden vært tro mot konseptet til Pepper som i hovedsak er unge folk og studenter. Klesbutikker skal ikke eldes med eierne, da må vi heller åpne en ny butikk som kler oss bedre nå. Jeg er ikke i målgruppen til Pepper lengre. Den nye butikken vil ha mer eksklusive varer, og andre merker.

Powered by Labrador CMS