ONE-by-Street-One-Store-Des.jpg

Tysk grundighet bak ONE by Street One

Når Street One lanserer det nye merket ONE by Street One i september er det en demonstrasjon av tysk grundighet. Her er alt velordnet og organisert ned til den minste detalj.

Publisert

Det satses på shop-in-shop-løsninger i ulike størrelser.

Det nye merket ONE by Street One er rettet mot mote- og trendbevisst ungdom fra 20 til 29 år og blir viktig i arbeidet med å utvikle og utvide Street One-merket videre. Her er ingen til overlatt til tilfeldighetene. Alt forarbeid, gjennomføring og oppfølging av lanseringen er så grundig planlagt og organisert at det er en studie verdt.

Det nye merket fokuserer på det aller nyeste innen motetrender og appellerer til unge forbrukere.

- Lanseringen er et skritt mot utvidelse av Street One-merket, sier merkevaredirektør Michael Stoll. Ytterligere tillegg til Street One`s utvalg av produkter blir også vurdert, slik at selskapets samarbeidspartnere kan være sikre på at de vil dra nytte av den samlede merkevarens eksisterende styrke.

Det nye merket retter seg mot gruppen 20 til 29 år.

Grundig testet

Merkevaretesting ONE by Street One har blitt testet som en Street One-produktgruppe på utsalgssteder siden 2007, vært prøvd ut i butikker, butikk-i-butikk (shop-in-shop) og områder med mange ulike merkevarer. Mer enn 2000 butikker tilbyr i dag artikler fra denne produktgruppen. Når den nye merkevaren er lansert, vil ONE by Street One bli posisjonert med sin egen individuelle profil.

Sterkere konsept

- Den unge forbrukergruppen krever sterkere konsepter med en tydelig følelsesmessig orientering. Dette merket gir denne gruppen en fantastisk plattform som perfekt matcher deres tilnærming til livet, forklarer Stoll. ONE by Street One vil også bli integrert i Street Ones nettbutikk med en helt egen del.

Prøvefase

I løpet av julileveransene vil en to måneders prøvefase bli gjennomført. Denne vil bli etterfulgt av den offisielle lanseringen fra september og utover, som vil omfatte bygging av nye butikker og anskaffelsen av spesifikk markedsføringsstøtte. Målet er å etablere

merkevaren og dens 12 kolleksjoner per år på 1.500 steder innen utgangen av 2011. -- Vi tar sikte på en ekspansjon av antall utsalgspunkter i eksisterende butikker, frittstående etasjeoppsett og en økning i produktiviteten på salgsstedene, forklarer Stoll. Selskapet vurderer også etablering av såkalte flaggskip-butikker.

20-29 år

Målgruppen er spenningssøkende og utadvendte mennesker i alderen 20 til 29 år, som er bevisste på sine antrekk, og har en spesiell interesse for mote og trender. Disse kundene utgjør allerede 20 prosent av eksisterende Street One-kunder. I oppkjøringen til lanseringen, har målgruppen vært intensivt analysert og den nye kolleksjonen har blitt utprøvd i utvalgte partnerbutikker.

- ONE by Street One vil bli vist i multilabelområder på 10, 20 og 30 m². Det nye merket vil tilby 12 kolleksjoner i løpet av året med vekt på en sporty og trendy look. Merkets appell skal sikres ved bruk av spesifikke silhuetter, materialer, farger, temaer og detaljer for å definere spennende nøkkelstiler. Et nytt motetema vil bli introdusert hver måned.

Detaljer og høy kvalitet

- De spennende detaljene og den høye kvaliteten på hvert plagg tilbyr kunden mer for pengene," forklarer Frank Beerman, sjefdesigner i Street One. Merket har en høy grad av trendsikkerhet, og perioden fra bestilling til utsalgssted er kun 60 dager. Bare de varegruppene som har markedsrelevans vil bli solgt," fortsetter Beerman.

Presenterer merkevaren

Et dedikert produktteam vil bli opprettet for merket. Snakkebobleikonet, som ble utviklet av selskapet selv, representerer kommunikasjon med målgruppen samt dagens motetrender. Merkets historie- og markedsføringskonsept har blitt utviklet av Street Ones markedsføringsteam i samarbeid med det Hamburg-baserte kreative byrået Elbkind.

Tiltakene som er utarbeidet retter seg spesifikt mot utsalgspunktene. Det vil gjentatte ganger bli trukket oppmerksomhet til merkevaren via tallrik markedsføring i utsalgsstedene, i tillegg til bruk av sosiale medier og andre nettbaserte kanaler.

Egen butikkdesign

En spesiell urban og internasjonalt utseende butikkdesign har også blitt utformet. Under utviklingen har fokuset vært på fleksibilitet og enkel håndtering - kul hvitkalket havfuru kombinert med bronse og isete hvite toner. Overdimensjonerte trekasser brukes til å

vise varene, som synes å være tilfeldig lagt ut på butikkgulvet, som igjen gjenspeiler den moderne livsstilen til merkets unge og trendbevisste målgruppe.

Utformingen lar seg bruke i både store og små butikker, og er kompatibel med alle eksisterende Street One-butikker. Den er også egnet for shop-in-shops.

Om Street One

Street One er en av Tysklands ledende motemerkevarer, med et salg på mer enn 390 millioner Euro i 2010. Merket ble grunnlagt i 1983, og leggerspesielt vekt på å følge de siste trendene, og god passform og mye verdi for pengene. Street One er tilgjengelig i mer enn 17 land og over 4.000 utsalgssteder. Med 12 ulike kolleksjoner per år forsyner Street One mer enn 2.600 multilabel-partnere, 900 butikk-i-butikker (shop-in-shop) og 540 butikker. Sammen med sine to søstermerkevarer CECIL og OneTouch, er Street One del av en merkevarefamilie som tilhører paraplyorganisasjonen CBR Fashion Holding GmbH.

Powered by Labrador CMS