Blæst på museum
BLÆST BYLILLEBØE er kjøpt av Louisiana museum of Modern Art i Danmark, og the Museum of Contemporary Art i Chicago.
Blæst regnfrakker fra bergenske designer Lisbeth Lillebøe er kjøpt inn til disse to museumsbutikkene, som er kjent for å vektlegge unikt design.
Selskapet opplevde denne høsten stor etterspørsel etter sine fargerike, regntøyprodukter til dame, herre og barn. Etter at innsalgssesongen for vår 2011 var avsluttet er ordrereserven mangedoblet i forhold til året før, og den nye kolleksjonen er kjøpt inn til forhandlere i Canada, Sveits, Luxembourg, Østerrike, Holland og Finland i tillegg til bredt forhandlernett i Norge, Tyskland og Danmark.
Lillebøe har startet med regntøy for menn
Også for mennLisbeth Lillebøe har designet og produsert vanntette regnfrakker for kvinner i fem år. Hun har fått ”Merket for God Design” av Norges Designråd for sin kolleksjon i 2008.
Norge er et godt etablert marked, nå ligger fokus på å erobre andre interessante markeder i flere verdensdeler. De to siste sesongene har Lisbeth også designet regnfrakker for menn og for småpiker som vil ligne sin mamma.
I samarbeid med Viking Footwear as har hun designet gummistøvler som matcher regnfrakk-kolleksjonen og utviklet en strikkekolleksjon basert på norsk ”superwash” ull.
Nytt selskap, ny logo
Lisbeth Lillebøe har solgt deler av sitt selskap til partner Anne Gro Starefoss Greve som kommer fra ledende stilling i Tilbords. Selskapet har endret navn til BYLILLEBØE AS, for å sette større fokus på Lisbeth som designer.
Ny grafisk profil og logo
Den grafisk profilen er oppgradert og vil derved fremstå renere og tydeligere i kommunikasjon med forbruker. Salg og markedsføring vil fremover bli tatt hånd om av selskapet selv.