Pepe Jeans Andy Warhol.jpg

Bread & Butter stadig viktigere

B&B har markert sitt tiårsjubileum. Messen har etablert seg som en forretningsorientert motefestival for dem som har lært å blande business med pleasure.

Publisert

Mote, show, kunst og inspirasjon. Du får alt på Bread & Butter

Det er på Bread & Butter det skjer. Her tar jeansgigantene standkonseptene helt ut, både for å imponere messebesøkerne og for å vise seg fram for hverandre.

Hilfiger Denim hadde eget svømmebasseng på sin stand.

Hilfiger Denim stilte med eget svømmebasseng og badende jeansmodeller, mens Diesel skapte den estetiske oasen Diesel Island. Flere av utstillerne har egne barer for gjestene og praktiserer streng inngangskontroll.

Andre utstillere er sjeleglade for alle som stikker innom og har stander som demonstrerer hvordan man ved kreativitet og estetisk sans kan skape et innbydende miljø på få kvadratmeter. Begge deler inspirerer.

Lite norsk

Denne gangen fant vi to norske merker på Bread & Butter. By Ti Mo har vært en gjenganger på messen og viste på Urban Superior Women. OnePiece viste kolleksjonen sin på Street Fashion. De kunne blant annet by på en onepiece med korte armer og ben for neste sommer.

Coolness

Når messen åpner klokka 10 strømmer folk inn og messeområdet vrimler av mennesker etter får minutter. Det er ingen tvil om at deltakerne er i Berlin for å gjøre forretninger. Men Bread & Butter er ikke bare et sted for forretninger. Det er også et kult sted å være.

Stemningen gir nærmest fornemmelsen av å delta på en festival, og BBB byr på mange spennende kunstprosjekter i god festivalånd. BBB gir også deltakerne muligheten til å fange opp impulser og trender, blant annet ved å tilby lounger med bøker og blader om mote. I tillegg settes det av et stort område til å mingle og slappe av i en atmosfære av komfortabel coolness. På kveldstid arrangeres det konserter og shoppingevents.

Viktig inspirasjon

Takket være den store bredden og mengden av utstillere, har BBB muligheten til vise mange ulike retninger i motebildet. Inndelingen av messen i ulike områder for ulike typer av utstillere fungerer svært bra, og gjør at man lett kan se den røde tråden i de ulike segmentene.

BBB gir ikke bare et bilde av hvordan moten blir. Den gir utallige impulser også på felt som musikk og butikkinnredning. Hvert område på messen har en egen DJ, og musikken som spilles er med på å skape en egen BBB-stemning.

Dette er nok et virkemiddel mange butikkeiere kan bruke mer aktivt. De mange kreative standene er fantastiske eksempler på hvordan man kan konseptualisere butikkinnredningen.

Powered by Labrador CMS