Knivskarp mote
Merkenavnet Victorinox bør være kjent for de fleste – fra speidere til hobbykokker. Men de senere årene er virksomheten utvidet og spredt på flere produkter: Klokker, reiseutstyr, parfyme – og mote.
Det sveitsiske familiefirmaet har lagd kvalitetskniver i toppsjiktet gjennom 126 år, og navnet forbindes med de ypperste kokkekniver så vel som den lille, røde lommekniven med fullt verktøyskap i ”magen”.
Motemerket Victorinox ble lansert i USA for ti år siden, men først nå satses det for fullt i Europa. Det er Tyskland som åpner ballet, med en flaggskipbutikk i Königsallee i Düsseldorf.
Flere butikker kommer, i alt er det snakk om fem nye butikker i året. I hovedsak er det herreklær som tilbys, men planen er å utvide damesortimentet etter hvert. Europasjefen plasserer merket pris- og stilmessig som ”en kommersiell variant av Prada Sport”. (Kilde: TextilWirtschaft)