Optimistiske og forsiktige innkjøpere
Innkjøperne er optimistiske. Men de er samtidig forsiktige i den forstand at de tar seg bedre tid og er mer nøye på hva de kjøper. Denne oppsummeringen kommer fra Roar Selbæk i Selected Brands, som har leid seg showrom på Grand Hotell under Moteuka.
Not your daughters jeans er et nytt, lovende merke hos Selected Brands
Selected Brands har showrom i Stavern. Derfor reiser Selbæk og hans medarbeidere til Grand Hotell under Moteuka, hvor de flytter inn i to møterom i ti dager.
Det koster, men det er verd det, når jeg ser hvordan kundene koser seg. Vi setter av god tid til hver kunde, og her får de være i fred og bruke den tiden de trenger, sier Selbæk. Han har ti damemerker og har hatt en meget god utvikling de siste årene, mer eller mindre upåvirket av finanskrisen.
God stemning og god handel hos Ticket to Heaven
En rundtur i Norsk Moteforum viser også at det er stor trafikk i showrommene og at de fleste innkjøperne har større budsjett enn før. Moteforums kundetelling viser at det var større trafikk de fire første dagene av Moteuka enn i fjor.
Fullt hus hos Intex
Nåværende og tidligere Esmod-elever stiller ut sine arbeider i atriet i Norsk Moteforum.