Tidenes Dressmann-satsing

I uke 6 starter Dressmanns massive Rolling Stones-kampanje. Samarbeidet med de godt voksne rockelegendene inkluderer både kleskolleksjoner, kampanjemateriell og sangrettigheter. Samtidig bygges Dressmann-butikkene om. Logoen blir rød og profilen betydelig mer rocka, skriver Kampanje.no.

Publisert

- Vi satser steinhardt på dette, og har gjort alt vi mener er mulig å gjøre, sier Dressmanns kommunikasjonssjef Thomas Behring til Kampanje.

Men noe imageskifte er det ikke, ifølge Behring.

- Dette er en imageutvikling. Vi var ute etter en design som signaliserte mer det vi ønsker å stå for, som er voksen, mannlig herremote med en moderne og rocka profil.

Stones-teaser

Det hele starter med en teaserfilm i uke fem til tonene av Rolling Stones-hiten «Start Me Up», før de nyoppussede butikkene åpner i uke seks med salgsstart for de Stones-inspirerte kleskolleksjonene og full utrulling av de nye reklamefilmene.

Filmene har fokus på en kleskolleksjon inspirert av bandet, designet av Dressmann, jeans og såkalte monsterfilmer som viser hele sortimentet.

Varner-gruppen har fått rettighetene til å bruke seks av låtene fra Rolling Stones rikholdige diskografi i markedsføringen, men gutta selv vil ikke figurere i filmene. De dukker imidlertid opp på materiell i butikk.

Foruten reklamefilmene, som kun vil gå på TV 2, strekker kampanjen seg til utendørs og printannonser i VG og Dagbladet.

- Dette er én puslespillbrikke i en større plan. Dressmann går veldig bra, og vi har lagt to rekordår bak oss. Vi vil fortsette å posisjonere oss som ledende i herremotesegmentet, sier han til Kampanje.

Powered by Labrador CMS