OFW vil ha flere innkjøpere
Oslo Fashion Week skal gjøres mer tilgjengelig og interessant for innkjøperne. Nå sendes det ut et ”buyers pass” i messeutgaven av Tekstilforum for å gjøre motefesten mer faglig interessant for detaljistene.
Pål Vasbotten
- Det er etablert en uformell styringsgruppe som består av designere, agenter, merker og andre bransjefolk. Disse arbeider hardt for å gjøre OFW mer interessant for innkjøpere og bransjefolk, sier Pål Vasbotten i Oslo Fashion Week.
- Vi iniviterer alle aktører til et samarbeid som kan løfte innkjøpsuken og Fashion Week videre slik at denne uken både blir et faglig høydepunkt og en fest, sier han.
I samarbeid med Tekstilforum sender Oslo Fashion Week ut et ”buyers pass” i messeutgaven i juli. Dette passet gir fri adgang til Oslo Fashion Weeks offisielle åpning, og til OFW avslutningsparty 13.august. I tillegg gir paset rabatt på overnatting på Radisson Blu Plaza, rabatt på Posthallen restaurant og årsabonnement på Tekstilforum til halv pris.
- Lista over fordeler og tilbudet skal utvikles og bli mer omfattende til neste fashion week. Men et sted må vi begynne, og jeg føler at dette er en god start, sier Pål Vasbotten.
Han vil gjøre Oslo Fashion Week mer faglig rettet og mer interessant for innkjøperne:
- Jeg er enig med dem som påstår at det er blitt mye kjendisfokus etter hvert. På godt og vondt. Kjendisfokuset bidrar til å skape show og oppmerksomhet rundt bransjen og viser hvor morsomt og spennende det er. Hadde vi ikke fått denne oppmerksomheten, hadde vi heller ikke fått noe faglig oppmerksomhet.
Men jeg er selvsagt interessert i mer faglig fokus. Nettopp derfor ønsker jeg å gjøre Oslo Fashion Week mer interessant for innkjøperne. På arrangementet i august gjør vi endringer. I første omgang lager vi et eget presseevent med innbudte gjester på mandag og prioriterer bransjefolk og innkjøpere på åpningsfesten på tirsdag. På begge arrangementene vil vi vise et tverrsnitt og et sammendrag av de visningene som vil komme resten av uken. Både for å gi pressen interessante nyheter, og for å gi bransjen et sammendrag av det som er aktuelt, og forhåpentlig vekke innkjøpernes interesse og nysgjerrighet slik at de tar seg tid til å gå på flere av visningene resten av uken.