jameswallman

Ledende trendanalytiker til Norge

- I vår digitale tidsalder, betyr lokalitet noe i det hele tatt? Det er et av spørsmålene trendanalytiker James Wallman i The Future Laboratorys vil stille under bransjeseminaret Fashion Forward neste uke.

Publisert

Foto: www.thefuturelaboratory.com

Det britiske trendanalysebyrået The Future Laboratory ble grunnlagt i 2001, og omtales i dag som et av de beste i Storbritannia.

Med Louis Vuitton på kundelista

Byrået driver verdensomspennende merkestrategi og trendanalyse, og kundelista består av blant andre Louis Vuitton, Burberry , BMW og Absolut. Byrået hjelper merker med å forstå sine kunder, til å definere seg selv og til å bygge framtidsrettede strategier.

Neste uke kommer James Wallman for første gang til Norge for å dele sin innsikt i framtidens trender på Fashion Forward. Wallman er tidligere senior trendanalytiker og nå sjefsredaktør i LS:N Global, Future Laboratorys egen avdeling for trendanalyse på nett.

Spår fremtidstendensene

På Fashion Forward vil Wallman fokusere på mote globalt og gi sin ekspertoppfatning over hvilke fremtidstendenser som spesielt vil påvirke industrien, med utgangspunkt i blant annet den usikre verdensøkonomien, miljøspørsmål og forandringer i hvordan konsumenter oppfører seg.

Wallman spør: I vår digitale tidsalder, betyr lokalitet noe i det hele tatt? Om man jobber med mote er det viktig å være i de store motehovedstedene som Paris, London, New York, Milano, eller vil man kunne lykkes fra Norge?

(nfi.no)

Fashion Forward arrangeres av Norwegian Fashion Institute på Stratos i Oslo den 8. november.

"

Last ned informasjon om Fashion Forward her

Powered by Labrador CMS