Comma tar over Iceman
Comma.dk A/S har kjøpt konkursrammede Icemans aktiviteter. Oppkjøpet er et ledd i selskapets vekstplaner.
Comma står bak herremerkene Link og Storm, som begge henvender seg til voksne menn. Virksomheten har vokst med de to merkene, men har ønske om å vokse mer.
- Vi kan enklest oppnå vekst som merkes ved å kjøpe opp andre merker. Derfor så vi et stort potensial i å kjøpe opp Iceman-aktivitetene etter konkursen. Vi ser positivt på den knowhow vi får tilført fra Iceman, og vi kan tilføre Iceman-merket vår kommersielle styrke, sier adm. direktør hos Comma, Carsten Dyberg til bladet Tøj.
Commas kunder har etterspurt en mer slim linje til gruppen rundt 25 år, som ligger mellom de ungdommelige og mer modne merkene. - Icemans merker fyller dette rommet, sier Dyberg.
Men det ligger et stort utviklingsarbeid foran Commas medarbeidere for at de skal klare å skape den rette profilen med de tre merkene. – Vi gleder oss til å komme i gang med å finne fram til et DNA som kan koble de tre merkene. Vi har laget en gruppe som består av bransjefolk og konsulenter, så vi er på god vei, sier Dyrberg,
Comma. dks hovedaksjonær, som også er en betydelig eier i Bertoni og Message har sikret det økonomiske grunnlaget for veksten.