almehagen

- Klokker er mannens smykke

Klokka er mannens viktigste smykke, og den blir stadig mer viktig. Norske menn kjøper stadig mer klokker, og de jakter på kvalitet, samtidig som de vil ha mest mulig for pengene. Her treffer Jacques Lemans perfekt, sier Tore Almehagen i Snippen Agenturer.

Publisert

Tore Almehagen møter stor interesse for Jacques Lemans-klokkene.

Tore Almehagen møter stor interesse for Jacques Lemans-klokkene.

Han gikk over fra fast selgerstilling i Cottonfield til å bli agent for samme merke ved årsskiftet, og sikret seg samtidig rettighetene for salg til tekstilbutikker på det østerrikske klokkemerket Jacques Lemans. – En god kombinasjon som fungerer godt. Jacques Lemans er kvalitetsklokker med gode urverk, safirglass og særpreget, stilig design. Watchline i Stavanger, som også har en rekke andre kjente klokkemerker, er norsk distributør.

Jacques Lemans har over tusen modeller. Merket er forholdsvis nytt i Norge, med rundt 250 modeller i gullsmedbutikker og hos optikere. Almehagen har plukket ut rundt 30 av dem som passer inn i motebutikker, i et prissjikt som ligger mellom 1000 og 5000 kroner. I utgangspunktet mest herreklokker, men det finnes også en del unisexmodeller.

- Med den stadig økende interessen for klokker gir dette store muligheter for godt ekstrasalg i butikk, samtidig som et stilig display eller glasskap bidrar til å pynte opp butikken. Vi har både små skap som kan plasseres på disken og større glasskap, sier Almehagen.

Han har sikret seg flere gode, profilerte butikker som kunder, og skal nå jobbe videre med innsalget, både mot dem han har som Cottonfield-kunder og et utvalg med andre, profilerte butikker.

Powered by Labrador CMS