Oakley utfordrer til Tour-sykling
Oakley har gått sammen med Eurosport for å finne to godt trente og motiverte syklister som vil bli bedt om å "kjempe på veien" for å feire den hundrede utgaven av Tour de France i 2013.
Nå kan veltrente amatører gjøre som Mark Cavendish - sykle en Tour de France-etappe.
Sykkelfans vil få sjansen til å sykle en av de mest kjente Tour de France-etappene med en profesjonell rytter som en del av en ny kampanje for Oakley. Vinnerne får sine opplevelser filmet og sendt av Eurosport som en del av en mini-serie i fire deler, kalt «The Ride», som vises under kanalens dekning av årets Tour de France.
Fra tirsdag 9. april kan fans over hele Europa delta i konkurransen ved å besøke en digital hub utviklet av Oakley - conquertheroad.eurosport.com - og registrere sin profil.
Ved hjelp av sine egne sosiale nettverk via Twitter, Facebook og Google + må deltakerne sikre seg så mange «kilometer» som mulig gjennom stemmer. Kilometer kan også tjenes ved å fylle ut de ulike elementene i skjemaet.
For å sikre at deltakere også har de fysiske forutsetningene, vil man få poeng for antall syklede kilometer. Dette registreres ved å logge på strava.com, en GPS-basert plattform. To heldige vinnerne vil deretter bli valgt å takle en av Tour de Frances legendariske klatreetapper sammen med en tidligere legende av touren og en av dagens profesjonelle ryttere. En vinner vil kjøre Mont Ventoux, den andre Alpe d'Huez. (conquertheroad.eurosport.com)