God start for Uldahl
Anne Gro Tandberg har vært agent for danske Uldahl i halvannet år, og hatt sterk vekst. Det har gått raskt, med en omsetningsøknng fra to til 12 millioner, og dermed er Norge blitt et viktig marked for det danske merket.
<p>Uldahl har en skandinavisk stil med internasjonal touch med særpreg og mange detaljer.</p>
Anita Uldahl, som etablerte merket i 1997, er meget godt fornøyd med utviklingen i Norge og Tandbergs arbeid:
- Uldahl er i sterk vekst, spesielt i vårt annet hjemmemarked Norge, hvor vår agent Anne Gro Tandberg har gjort en stor jobb. Hun kan ta æren for den vekst vi har oppnådd på kort tid. Anne GroerUldahl i Norge. Hun har en tillit hos kundene på grunn av sin profesjonelle og forretningsmessige måte å opptre på. Hennes entusiasme og kreative evner har hatt en positiv innvirkning på såvel kolleksjonene som Uldahls utvikling i Norge.
Tett samarbeid
Tandberg opererer fra sitt hjemmekontor på Hønefoss, men viser kolleksjonen på hotell Gabelshus i Oslo under moteuka. Hun er glad for den gode starten, og er sikker på at det først og fremst skyldes at hun bruker mye tid ute i butikkene, i et tett samarbeid med kundene:
- Jeg har vært med lenge, og har variert erfaring både som leverandør og detaljist. Noe som gjør at jeg lett kan sette meg inn i kundens situasjon. Jeg bruker mye tid ute i butikkene for å være tett på kundene og gjerne stiller gjerne opp som rådgiver, sier hun.
Anne-Gro Tandberg
Attraktivt merke
Hun oppfatter Uldahl som et attraktivt merke:
- Mange innkjøpere er ute etter det særpregete og spesielle. Jeg har fått mange henvendelser, men jobber selektivt og er nøye på å finne fram til veletablerte forhandlere som forstår konseptet og kolleksjonen. De som liker merket og det som særpreger plaggene, får også bra salg.
Skandinavisk og internasjonalt
Uldahl ligger i mellomsjiktet rent prismessig men har særpreg og mange detaljer som gjør kolleksjonene annerledes. Vi har en internasjonal touch, selv om det er dansk og tilpasset det skandinaviske markedet. Mye naturfarger, beige, grått, sort og hvitt og en stil som varer. Det er klær som kan tas fram igjen og være like aktuelle om fem år. Derfor kan man tenke langsiktig og bygge en garderobe over tid. Vår primære målgruppe er kvinner fra 24- 50 år, men selvfølgelig er det kvinner på begge sider av denne målgruppen som føler seg godt tilpass i våre kolleksjoner.
Det er klær som gjør at du verken ligner datteren din eller framstår som «kjerring».
Plaggene i kolleksjonen har hver især et unikt uttrykk, gjenkjent med en nordisk renhet, naturens egne farger og overraskende detaljer. Kolleksjonene har en fin balanse mellom det enkle og rå, blandet med sofistikerte detaljer og et feminint utrykk.
Den neste kolleksjonen er igjen inspirasjonen hentet fra Norden. Et iset og grafisk look, rent, fint og elegant med en rå touch! Mange nyanser av hvitt kombinert med farger fra sten til rå klipper.
Dress up og dress down
Anita Uldahl er inspirert av sine utallige reiser rundt omkring i verden. Dette danner grunnlaget for hennes kreative måte å matche tekstiler og garn på, samtidig som hun bruker forskjellige accessories for å underbygge stilen.
Plaggene kan brukes enten du ønsker "dress up" eller "dress down" til en komfortabel hverdag.
Uldahl er stadig i utviklingnår det gjelder kvalitet og produkt. Anita Uldahl har derfor flyttet til Hong Kong med design- og utviklingsavdeling.
Der får hun mengder av inspirasjon som gir henne nye, kreative dimensjoner, og hun er tett på utvikling av nye kvaliteter og produksjonsmetoder.
Uldahl lanserer fire årlige kolleksjoner i Danmark, Norge, Sverige, Holland, England, Polen og Tyskland, og snart følger flere land.