Godt nytt på Bella Center
CIFF og CIFF Kids på Bella Center har vært gjennom en omfattende endringsprosess det siste året. Da moteuka i København åpnet torsdag, kunne storebror blant de tre messearrangørene i presentere en lang rekke nyheter og mye bedre forhold for innkjøpere og utstillere enn før. Crystal Hall med en mange spennende, kule merker gir et mer internasjonalt preg enn før. Messeområdet er gitt en omfattende ansiktsløfting. Og en stor del av Copenhagen Fashion House er totalrenovert.
Crystal Hall gir et internasjonalt preg med mange spennende merker.
Første skritt på veien var en relansering av Shoe Division, der mange utstillere var på vei vekk. Den nye, moderne og fleksible messearenaen ble lansert for et halvt år siden, og fungerer så bra at antall utstillere har økt kraftig.
De faste showrommene i Copenhagen Fashion House er totalrenovert og gir utstillerne mye bedre, lysere og mer delikate utstillingsarealer.
Soya Concept er en av utstillerne som er godt fornøyd med nye lokaler i Copenhagen Fashion House.
Så ble CIFF og CIFF Kids endret og modernisert. C-hallen som samler de fleste damemerkene er lys, luftig og trivelig. Avdelingen for herremerker har fått langt større plass en før, og arrangørene har fått med seg langt flere utstillere. Her er det et helt annet trøkk enn før halvannet år siden, da herreavdelingen fungerte svært dårlig.
CIFF-ledelsen legger ikke skjul på at de ønsker å være med blant de største messearrangørene i Europa, og ønsker å kjempe med Berlin om å være Nord-Europas superdestinasjon for motebransjen.
Danske stormotemerket Carmakoma slo seg løs med party i C-hallen.
Derfor er det lagt ned en stor jobb med å reorganisere, segmentere og gjøre ting på andre måter for å henge med i svingene og bli mer attraktiv for internasjonale utstillere og innkjøpere. Noe som også har medført at mange utstillere har måttet finne seg i å bli flyttet på. Det har selvsagt ikke skjedd uten tøffe forhandlinger.
Men resultatet som ble presentert torsdag er meget overbevisende og viser at prosessen har vært vellykket. Det var god stemning og mange positive tilbakemeldinger fra både utstillere og innkjøpere.
Mange flere merker enn før og god stemning i herreavdelingen. Her fra standen til Bertoni.