Gozzip vokser med oppkjøp
Det danske motekonsernet Gozzip vokser med oppkjøpet av to nye merker, Veto og Studio. De to merkene styrker Gozzips satsing i stormotesegmentet.
Utvidelsen gir positive perspektiver for konsernet og virksomhetens kunder. Kundesegmentet er det samme som før, med paletten av kolleksjoner og mulighetene for synergieffekter og samarbeid blir større. Etter oppkjøpet kan Gozzip tilby kundene fem merker: Veto, Studio, Gozzip, Deluca og Nais.
Gozzip har kjøpt de to stormotemerkene av DK Company og regner med at oppkjøpet fordobler omsetningen.
- Det har vært en positiv prosess. Salg og drift av Studio og Veto ble overført til oss 1. august, men DK Company leverer inneværende ordre fram til januar og februar. Deretter overtar vi leveringene. Derfor vil handelen påvirke kundene våre minimalt, sier Lars Sandgaard, direktør og grunnlegger av Gozzip AS.
Han forventer derimot at kundene på sikt vil oppleve markante positive effekter, og at oppkjøpet vil bidra ytterligere til den veksten Gozzip opplever på markedene i Skandinavia, Tyskland, Benelux, Frankrike, Østerrike og Russland.
- I forhold til leverandørene blir vi en større aktør som kan oppnå enda bedre priser. Samtidig kan vi utvide samarbeidet med våre kunder, som nå kan velge blant merker med hver sin stil og uttrykk, og som supplerer hverandre, sier Lars Sandgaard.