match-hoved

Helproft show fra Match

Match inviterte til moteshow med en klar oppfordring til gjestene: Kle deg i hvitt! De aller fleste fulgte opp med hvite antrekk, og det var et feststemt publikum som inntok kjedens hovedkvarter på Sagene.

Publisert

Match hadde rigget til en lang runway gjennom hele bygningen, og den første sekvensen av visningen var da også ganske riktig dominert av hvitt.

Vårens damekolleksjon kjennetegnes av stramme silhuetter og grafiske, rene linjer. Plaggene er enten smale og kroppsnære, eller generøse og rette i snittet, uten å være oversized. Paletten strekker seg fra sarte pasteller til sterke, tropiske nyanser av pink og korall, i tillegg til skarpe grønnfarger og sort.

Inspirasjonen kommer fra Det fjerne østen – Kina og Japan. Vi ser kimono-elementer i enkelte av snittene samt i bruken av knyttebelter. I tillegg har Frank Remme, som er designsjef for Match, latt seg fascinere av supermodellen Linda Evangelista slik hun så ut i sine glansdager rundt 1990. Denne referansen var også tydelig i de røde parykkene som hårstylistene fra Hope Hair hadde laget til de kvinnelige modellene.

Visningen for SS2014 er Frank Remmes fjerde. Blazere, biker-jakker og printede plagg er must-haves for damene neste sesong.

For herrene går det mye i klassiske blazere. Silhuetten er slank, og det legges vekt på detaljer blant annet i fôret. Til fritidsbruk ser vi mange fargesterke shorts og lange bukser, gutta skal nå våge seg på både grønt og oransje.

Match er en av de ledende motekjedene i Norge, og har i dag 113 butikker fordelt over hele landet. De har bygget 17 nye House of Fashion-butikker i løpet av de siste årene, der de fører en blanding av eget norsk design og internasjonale merker. I tillegg har de inngått et samarbeid med Mango, og bygger shop-in-shops i de nye, store butikkene. Kjeden er en del av Voice Norge Asa.

Foto:

Foto:

Powered by Labrador CMS