HOUND og KOIN klar for Norge
Danske PT Clothing satser på det norske markedet med alle sine tween- og barnemerker: HOUNd, By HOUNd og KOIN.
Koin
HOUNd er trendy jeans/street wear til gutter mellom 8 og 16 år. HOUNd har også en konfirmantkolleksjon en gang i året.
By HOUNd er aktuell motefor jenter mellom 8 og 16 år. Her er femininitet og eksklusivitet viktige elementer.
KOIN, som både fås til gutter og jenter, henvender seg til barn fra tre til 12 år. For gutter tar stilen utgangspunkt i voksenverdenen i form av tøffe jeans og kule topper som twistes og fortolkes slik at de passer målgruppen.
På jentesiden mixes feminint med rått og gir et unikt og nytt uttrykk til barn, noe KOIN er blitt berømte for i Danmark på kort tid.
Image, identitet og kvalitet er viktige nøkkelord for alle tre mrkene.
Hound og by Hound
I Danmark er merkene markedsledende i segmentet. Med stor innsats på det hollandske markedet de siste fire år har merkene oppnådd en god posisjon også der.
Det er strategien fra Holland som nå overføres til det norske markedet og som i løpet av de tre-fire neste årene skal bli betydelige aktører i Norge.
Ansvarlig for etablering av markedet blir Jesper Maansson, som eier og driver firmaet Fashion Gateway. Jesper har lang erfaring med det norske markeder og vil framover være tilknyttet PT Clothing som eksportansvarlig. Det vil blie etablert et norsk selskap.
I moteuka stiller merkene ut på Scandic Sjølyst hotell.
Konfirmant