Smartere shopping for menn
KappAhl lanserer smartere shopping i sin herreavdeling, med bedre matchet sortiment og mer tydelig plassering i butikk.
– Vi vil att flere menn skal handle hos KappAhl, så vi spurte dem hvordan de ønsker å shoppe. Menn handler ikke så ofte som kvinner, men gjerne mer av gangen og ofte komplette antrekk. Svarene vi fikk gjør at vi nå tilpasser sortimentet og herreavdelingen for å gjøre butikken mer handlevennlig for våre mannlige kunder, sier KappAhls sortiments- og designdirektør Carina Ladow.
KappAhl gjennomfører i høst en strategisk satsing for å styrke varemerket i forhold til kundesegmentet Man. I undersøkelser har motekjeden spurt mannen hvordan han vil shoppe. Herresortimentet er gjennomarbeidet og velmatchet. Gjennom tydelig navigasjon i butikk, blant annet med illustrasjoner og tips & råd om hvordan man matcher plagg, finner han raskt og enkelt det han er ute etter.
– Vi har designet en moderne garderobe til mannen, med både base- og moteprodukter for preppy-kunden och jeans-kunden, forteller Tina Nicander, design- og innkjøpssjef KappAhl Man.
KappAhl Man øker også andelen økologisk bomull i sortimentet, spesielt innen undertøy og basegensere.