Til København for å treffe norske kunder
Eva Emmanuelsen i Epilogue har slitt med å få kontakt med de butikkene hun ønsker mest i Norge. Da hun stilte ut i København, fikk hun kontakt med en rekke av dem.
Eva Emmanuelsen er godt fornøyd med å stille ut i Gallery.
- Jeg er meget godt fornøyd med å stille ut i Gallery i København. Vi har fått mange nye norske kunder. Litt merkelig egentlig, at vi må reise til København for å møte norske innkjøpere, sier hun.
Emmanuelsen lanserte merket Worn Pretty i tillegg til Epilogue for to år siden. Et kommersielt merke som solgte meget bra. Nå har hun gjort om dette til en underlinje av Epilogue, Epilogue White Label, som også fungerer meget bra.
– Det er ingen andre store endringer i kolleksjonen, den har samme stil og retter seg mot de samme kundene som før. Men det er enklere og mer kostnadseffektivt å markedsføre bare Epilogue som merke, sier hun.
God messestemning
Det er god messestemning og optimistiske innkjøpere i København. Innkjøperne er optimistiske, og utstillerne Tekstilforum har snakket med er godt fornøyd, både med salget til eksisterende kunder og interessen fra nye.
CIFF og CIFF Kids har vært gjennom en omfattende endringsprosess og framstår som mye mer attraktiv og spennende enn før. Nyoppussede showrom i Copenhagen Fashion Center, nye, spennende merker, en større og bedre herreavdeling, og haller for dameklær, tilbehør og barneklær som er luftige, trivelige og langt mer innbydende enn før bidrar til at de besøkende var godt fornøyd.
Gallery har funnet sin form og har en god posisjon som utstillingsvindu for nordiske og internasjonale designdrevne merker. Men Vision sliter med å finne form og fasong etter fusjonen mellom CPH Vision og Terminal 2. Denne gang var det færre utstillere og i perioder glissent med innkjøpere i det gamle Lokomotivværkstedet.
Gallery satser på nordiske og internasjonale designmerker og har funnet en form som fungerer godt.
Fargefest
En kort oppsummering av det leverandørene av dameklær viste i København: Rene, enkle snitt, bohemisk, løst og ledig og en fest av farger, print og mønstringer. Den maritime inspirasjonen går igjen hos mange, men også fjerne, eksotiske reisemål, sydhavsstemning og tropiske blomster og planter preger kolleksjonene. Fargerike prints går igjen i både topper, kjoler, og bukser.
Barnemoten er fargerik og fantasifull, med et spenn fra det sporty og fargerike til det duse og romantiske.
I herremoten er det også fargefest, spesielt når det gjelder bukser, men ellers få endringer fra forrige sesong.