Mange nyheter i København
Messene i København har mange nyheter å friste med før moteuken som starter 8. august. CIFF i Bella Center fortsetter endringsprosessen med nyheter både ute i messehallene og med nyinnredede showrom i Fashion House.
Mye nytt på CIFF
- Til messen i august viser CIFF fram resultatet av to års målbevisst arbeid for å samle de beste skandinaviske merkene på ett sted.
Så kontant er meldingen fra Kristian W. Andersen, design & fashon manager i Bella Center.
Han gleder seg stort til å ønske velkommen til andre utgave av Crystal Hall, som i august er flyttet fra foyeren i Bella Center og inn i Centerhallen. Crystal Hall setter fokus på merker innenfor luksussport og mote for sesongen vår/sommer 2014.
Nytt i Fashion House
Kristian Andersen er også riktig stolt av 1000 ny-innredede showrooms i CIFF Fashion House, og han ser fram til å presentere et nytt og utvidet område til Style Settlers-utstillere.
Tweens på CIFF KIDS
CIFF KIDS har til neste sommersesong lagt vekt på å skape en tydeligere segmentert messe. Tweens-merkene får et helt nytt univers, som i stil og tone skiller seg markant ut fra resten av barnemotemessen. CIFF KIDS vil igjen ha daglige barnemoteshow i samarbeid med Cover Kids.
Mange aktiviteter
- CIFF har dessuten et tettpakket program med masser av events, fester og networking for innkjøpere, presse og utstillere. En del av begivenhetene vil finne sted på en helt unik plass ved havet, bare ti minutters kjøring unna Bella Center, forteller Andersen.
Mye nytt
CIFFs sommerutgave vil vise hva vi har arbeidet så målbevisst for de siste to årene. Våre verter står klar ved inngangen til hvert område for å sikre at alle besøkende får den hjelp og infpormasjon de har behov for. Norske innkjøpere må ikke gå glipp av CIFF denne gang, det blir svært mye nytt å se, lover CIFF-direktøren.
Gallery har ny showscene og 30 nye utstillere.
Ny showscene ved Forum
Også på Gallery har direktøren masser av nytt å fortelle om for kommende sesong.
- Gallery er et Must-See! Vi presenterer Skandinavias 150 ledende designdrevne merker samt 150 designdrevne merker fra resten av verden. Det er interessant for enhver seriøs innkjøper. Gallery er det eneste sted i verden hvor man kan oppleve alle Skandinavias ledende designere under samme tak. Og samtidig få 150 merker fra resten av verden i tillegg, konstaterer en alltid like entusiastisk Christian Gregersen, CEO for Gallery-messen.
Blant nyhetene er en helt ny showscene, som plasseres foran Forum og bygges opp som et amfiteater. Det kommer i tillegg en basketballbane og flere loungetelt i parken.
- Vi inviterer dessuten til en spesiell pre-opening onsdag i Børsen og spanderer en skandinavisk gallamiddag på våre kunder torsdag kveld på samme sted.
30 nye utstillere
- Gallery jobber mer intensivt enn noen gang med å tiltrekke seg så mange innkjøpere som mulig. Vi har blant annet ansatt medarbeidere fra Russland, Sverige, Norge, Finland, England, Holland, Baltikum og Italia. I fire måneder før moteuken er de i konstant dialog med innkjøpere som en slags "private shoppers”, forteller Christian Gregersen, som denne gang ønsker rundt 30 nye utstillere velkommen. Blant dem Paul Smith, Max Tan, Armani Jeans, Nina Skarra, Kitsuné, Asger Juel Larsen, Karhu running shoes og Numero 10.
Miljøet i lokomotivverkstedet er viktig for Vision
VISION med ny Town Garden
Hos VISION legger PR- og kommunikasjonsjef Christina Alfthan vekt på VISIONs unike og rustikke rammer i det gamle lokomotivverkstedet.
- I sommer kommer de besøkende til å oppleve en town garden utenfor bygningen, hvor vi innreder et loungeareal. Innenfor, i de rå og industrielle omgivelsene, vil det herske en atmosfære av craftsmanship og kreativitet, sier Christina Alfthan.
Som noe nytt vil Designers' Nest-showet arrangeres i hagen.- Vi har dessuten sikret oss flere tilgjengelige parkeringsplasser, sier VISIONs kommunikasjonssjef.
80 prosent nordisk
Omkring 80 prosent av VISIONs utstillere er nordiske.
- VISION er den sterkeste nordiske motemessen innenfor de moderne og premium mote-segmentene, og utvalget av utstillere omgfatetr alt fra edgy design via streetwear til de mer klassiske merkene. Blant utstillerne er Original Group, Converse, Nümph, Whiite, Modström, Tusnelda Bloch, Twist & Tango og Line of Oslo, sier Christina Alfthan.
Messene i København åpner torsdag den 8. august. VISION og Gallery lukker dørene igjen lørdag kveld, mens CIFF og CIFF KIDS slutter søndag ettermiddag.
CIFF / CIFF KIDS/ 8-11 august 2013 / Center Boulevard / 2300 København / www.ciff.dk / www.ciffkids.dk
Gallery/ 8-10 august 2013 / Forum / Julius Thomsens Plads 1 / 1925 Frederiksberg C / www.gallery.dk
VISION/ 8-10 august 2013 / Lokomotivværkstedet / Building OBV 037 / Otto Busses Vej 5A / 2450 København SV / www.cphvision.dk
Bildetekster:
CIFF:
DK Company har dominert Centerhallen i Bella Center de to siste messene. Nå flytter de inn i C-hallen og erstattes av Crystal Hall med luksussport og ung mote. (Foto: Ove Hansrud)
Vision
God atmosfære på Vision i det gamle lokomtivverkstedet (Foto: Vision)
Gallery
150 nordiske designere under samme tak og mange interessante internasjonale merker på Gallery. (Foto: Gallery)
Chill Norway er en av de norske utstilelrne som trives godt på Vision (Foto: Ove Hansrud)
"