Follestad jubilerer med sterke tall
Follestad AS, en av Norges mest tradisjonsrike klesbedrifter, hadde i fjor en totalomsetning på 106 millioner kroner, en økning fra 90,5 millioner kroner året før. Selskapet hadde et resultat EBITDA på 15,7 millioner kroner som er en forbedring fra 10,5 millioner kroner fra 2011.
Gode tall for William Follestad.
Follestad ble etablert i 1923 og feirer 90 års jubileum i september. I dag drives selskapet av tredje og fjerdegenerasjon: Bengt og William Follestad.
En stadig økende omsetning og gode resultater viser at selskapet greier å fornye seg. Totalt har Follestad sju butikker i Oslo-området: To i Sandvika Storsenter, en i Bogstadveien, hovedbutikken i Akersgaten, Strømmen Storsenter, Ski Storsenter og outlet på Vestby.
- Vi er godt fornøyde med fjoråret og lykkes godt med innkjøp samtidig som våre kolleksjoner traff motebildet riktig. Spesielt har utviklingen i vår butikk på Norwegian Outlet i Vestby vært positiv med sterk vekst. Vår nye butikk på Strømmen Storsenter bidro også sterkt med gode oppstartsmåneder på slutten av fjoråret.
Foruten at vi i år feirer 90 års jubileum, har vi store forventninger til lanseringen av Kent & Curwen i Norge. Dette er en ny lansering som gjennomføres av Tommy Hilfiger internasjonalt og der Follestad er en av samarbeidspartnerne på det norske markedet, sier William Follestad i Follestad.
Denne kolleksjonen vil være på plass i samtlige av Follestad sine butikker i august.