espen.jpg

Mer klær og vesker på rekordstor Gave og interiør

Gave- og interiør arrangeres 22. til 25. august med en større messe enn noensinne. Så å si hver centimeter av Norges Varemesses anlegg er i bruk, samtlige haller er fylt opp, med til sammen 550 utstillere fordelt over 30.000 kvadratmeter. Dette inkluderer Norsk Gull- og urmesse i den ene hallen.  

Publisert

Det blir stadig flere leverandører av klær og tilbehør på Gave- og Interiør-messen

Motedelen av messen fortsetter å vokse, og utgjør en smekkfull hall B, med over 150 leverandører. Her finnes klær, smykker, bijouteri, vesker og tilbehør. Spesielt veskedelen har vokst sterkt denne gangen, med flere nye aktører til stede. Denne hallen skal preges av action og show – med egen catwalk hvor flere leverandører arrangerer egne visninger.

Innholdsmessig og opplevelsesmessig skjer det mye nytt på messen denne gang;

Glassgaten – hall F, er nå i sin helhet viet unge designere, utstillere med spesielle innovative produkter og sterke brands. Magnor og Villeroy & Boch er eksempler på sistnevnte. «Fra Milano til Lillestrøm» er en samling unge norske designere som har det til felles at de har deltatt på Satelitte – «ungdomsdelen» av møbelmessen i Milano.

Seminarprogrammet – som skal gi detaljistene høyere kompetansenivå innen innkjøp og kundepleie – omfatter flere nye og spennende foredragsholdere og temaer. Trendseminarene, hvor man får innblikk i trender de tre kommende sesongene, holdes hver dag. Gavemessen er for øvrig den eneste messen i sitt slag i Norden, hvor dette tilbudet finnes – de andre begrenser seg til kun kommende sesong. PEJ-gruppen er samarbeidspartner på dette.

Global Retail Trends tar for seg temaene kundelojalitet og kundebegeistring.

«Bruk av Facebook i markedsføring av butikk; hvordan og hvorfor» – er en innføring i hvordan man kan benytte seg av dette mediet, og øvrige sosiale medier til beste for sin butikk. Viktig og relevant for klesbutikker så vel som interiørbutikker.

«Retail Design» er et nytt seminartema i samarbeid med Westerdals Høyskole. Design som virkemiddel i et butikkonsept er en spennende innfallsvinkel over et viktig område flere og flere butikker ser nytteverdien av.

En så stor messe krever verktøy for å orientere seg. Derfor lanseres Gavemessens egen «app», et brukervennlig, informativt og nyttig verktøy under et messebesøk. Her finnes oversikt over alle utstillere, kart med angivelse av hvor man befinner seg.

De besøkende kan delta i en konkurranse hvor hovedgevinsten er en «Butikk-make-over» til 50.000. Et anerkjent reklamebyrå gir vinneren ideer og råd til hvordan man kan få flere kunder og selge mer til de kundene man har.

Powered by Labrador CMS